جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۴:۱۶
خاورمیانه - کد خبر : 11016
شنبه، ۲۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

ایران، میزبان اجلاس صلح افغانستان

در روز های آتی نشست مقامات دولت افغانستان با گروه‌های داخلی این کشور به میزبانی ایران برای تحقق صلح یرگزار خواهد شد

ایران، میزبان اجلاس صلح افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، منابع خبری آگاه از نشست مقامات دولت افغانستان و تمام گروه‌های داخلی این کشور با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران خبر داده اند.

 

به گفته منابع خبری، بزودی اجلاس مهمی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که در آن، مقامات دولت افغانستان و تمام گروه‌های داخلی این کشور، برای تحقق صلح، گردهم جمع می شوند.

 

شنیده ها حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان کشور دوست، همسایه  و معتمد افغانستان، این روزها در تلاش است تا با برگزاری جلسات گفت‌وگو و تعامل میان گروه‌های داخلی و دولت رسمی این کشور، ضمن نفی خشونت و تمرکز بر راه ‌حل های سیاسی، موجبات صلح در این کشور را پایدار و امنیت را ‎برای مردم این کشور فراهم کند.

 

برخی از مقامات سیاسی کشورهای منطقه بر این باورند که، ابتکار عمل ایران در برگزاری این اجلاس می‌تواند مردم افغانستان را تا حد زیادی از بحران موجود نجات دهد.

 

طی هفته های اخیر نیز نشست نمایندگان طالبان و مقامات دولت افغانستان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران صورت گرفت که در آن بر مباحث تسریع در صلح میان تمام گروه های داخلی با دولت افغانستان تاکید شد زیرا که این امر موجب پایداری ثبات منطقه ای می باشد.

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در ارتباط با ایجاد صلح فی مابین اعضای طالبان و دولت افغانستان طی اتفاقات اخیر اظهار داشت: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد خصوصا در این گفتگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.

 

بر اساس اخبار واصله، طی روزهای آتی، دولت و گروه‌های افغانستانی برای تحقق صلح در افغانستان، در اجلاس مجازی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با هم به بحث و گفت‌وگو می پردازند.

 

کارشناسان حوزه افغانستان بر این باورند که ایران ضمن عدم دخالت در تصمیمات داخلی این کشور، همواره در همه مواضع رسمی و غیررسمی خود، هرگونه خشونت و جنگ را نفی کرده و اقدامات تهران، همواره بر راهکارهای سیاسی متمرکز بوده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!