پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۸:۲۸
علم و فناوری ایران - کد خبر : 11394
سه شنبه، ۱۲ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

ایران می تواند میزبان اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باشد...

پروژه استارلینک اینترنت ماهواره ای به عنوان تحولی بزرگ در عرصه ارتباطات جهان و همچنین ایران میتواند در دسترس کاربران ایرانی قرار گیرد

ایران می تواند میزبان اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باشد...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،شرکت اسپیس ایکس قصد دارد با فرستادن هزاران ماهواره‌ی استارلینک به مدارهای پایینی زمین، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را در همه‌جای جهان فراهم کند .

پروژه استارلینک اینترنت ماهواره ای  به عنوان تحولی بزرگ در عرصه ارتباطات جهان و همچنین ایران در دسترس کاربران ایرانی قرار خواهد گرفت. 

در همین خصوص امید رهبر کارشناس ایرانی حوزه فناوری در خصوص اینترنت ماهواره ای در عرصه ارتباطات اظهار داشت: این فناوری که در ایران به عنوان اینترنت ماهواره ای شناخته می شود هم اکنون در آسمان کشور قابل دسترسی است.

 امید رهبر همچنین در ادامه افزود:با توجه به تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بسیاری از کاربران علاقه دارند تا به سمت اینترنت ماهواره‌ای بروند. به همین دلیل امیدواریم در آینده شاهد راه کارهای بهتری برای کاهش هزینه های اینترنت افزایش پهن باند و برداشتن فیلترینگ باشیم تا از اثرات منفی اجتماعی اقتصادی محدودسازی اینترنت نیز در امان بمانیم.

خاطر نشان میگردد پیش از این نیز ایلان ماسک مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس  به عنوان مجری  طرح اینترنت ماهواره ای نوین اعلام کرده بود ،این اینترنت طوری طراحی شده که دیگر فیلترینگ شامل آن نخواهد شد. مدیر ارشد اسپیس‌ایکس نیز اخیرا بیان داشت: این شرکت به دنبال دریافت مجوز برای ارائه سرویس‌های ارتباطی خواهد بود تا بتواند به کاربران خدمات دهد.

این در حالیست که از سوی دیگر  محمد علی یوسفی زاده رئیس کمیسیون اینترنت نصر تهران نیز اعلام کرد: اینترنت ماهوارهای در صورت فعالیت در هر کشوری باید استانداردهای مربوط به رگلاتور فضایی آن کشور را رعایت کند تا بتواند فعالیت خود را آغاز کند. به همین دلیل به زودی سازمان تنظیم مقررات رادیویی و سازمان فضایی نیز به دنبال پوشش دهی اینترنت استارلینک خواهد بود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری ایران
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!