پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۰:۵۹
بین الملل - کد خبر : 136
جمعه، ۱۱ مرداد، ۱۳۹۸ - ۸:۰۰

ایران الان بدجور دنبال مذاکره است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو اظهار داشت که ایران به دنبال مذاکره با دولت او است.

ایران الان بدجور دنبال مذاکره است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  در جمع هواداران خود در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو اظهار داشت که ایران به دنبال مذاکره با دولت او است. 

او گفت: ایران الان بدجور دنبال مذاکره است.

این ادعای رئیس جمهور آمریکا در حالی است که مقامات ایران هر گونه پیشنهاد مذاکره را رد کرده اند و بار ها اعلام کرده اند که تنها در صورتی به میز مذاکره بر می گردند که آمریکا تحریم ها را لغو و به برجام برگردد.ترامپ در ماه‌های گذشته با انواع روش ها از  تهدید نظامی گرفته تا پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط و غیره را  پیش گرفته است تا ایران را مجاب کند که با رژیم آمریکا مذاکره کند اما از سوی ایران پاسخ مثبتی دریافت نکرده است و ناکام مانده است. 

او همچنین از کشور های ثالث نیز برای پیشنهاد مذاکره به ایران استفاده کرده که نتایج این دیدار ها نشان از این دارد که موفقیتی دراین عرصه نداشته است . ترامپ بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران به درگیری نظامی و یک عملیات روانی گسترده در ابعاد بین المللی در یک نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود.

او بعد از آن سخنرانی بارها از ایران درخواست کرده پای میز مذاکره بیاید. ترامپ حتی پنجم تیرماه گفت اگر ایرانی‌ها با او توافق نکنند، «خودخواه» هستند.

این نوع سخنان دونالد ترامپ که بسیار پرنتاقض است به سوژه بسیاری از رسانه های آمریکایی و حتی جهانی نیز تبدیل شده است. که حتی باعث این شده رسانه های داخلی آمریکا مانند سی ان ان، روزنامه واشنگتن و.... در طرحی اظهار نظر ها نادرست و دروغ های او را ثبت کنند.از دیگر دروغ های ترامپ می توان به تظاهرات در ایران اشاره کرد که این ادعا را در بسیاری از سخنانش تکرار می کند او همچنین در یکی از سخنرانی هایش اعلام کرد :

توافقی که اوباما کرد فاجعه بود، چون توافق بسیار کوتاه مدتی بود. البته آنها به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار به علاوه ۱.۸ میلیارد دلار پول‌های نقد، سبز و زیبا دادند.

اما شبکه سی‌ان‌ان این سخنان ترامپ را دروغ توصیف کرده و نوشته آمریکا در نتیجه توافق هسته‌ای به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار نداد. طبق برجام، بخشی از دارایی‌های مصادره‌شده ایران در خارج از کشور آزاد شد که رقم آن بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که ترامپ ادعا می‌کند.وی همچنین در یکی از سخنرانی های خود اعلام کرد که تورم ایران 75 درصد است که بازهم رسانه های آمریکایی به او تاختند و این سخن ترامپ را غلو بیش از حد و دروغ خواندند.در هر صورت با افزایش تنش بین ایران و آمریکا و تحریم محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از سوی آمریکا، شواهد نشان می دهد که مذاکره ای در پیش نباشد حداقل در این برهه از زمان.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!