پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۵:۴۶
بین الملل - کد خبر : 2717
سه شنبه، ۲۰ اسفند، ۱۳۹۸ - ۶:۰۰

ایتالیا به طور کامل قرنطینه شد

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دوشنبه شب، اقدامات مربوط به مبارزه با بیماری کرونا را به سراسر این کشور گسترش داد.

ایتالیا به طور کامل قرنطینه شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، اعلام کرده محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شمال این کشور اتخاذ شده بود اکنون در تمامی این کشور به اجرا گذاشته می‌شود. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم‌های عمومی هم خواهد شد.

کونته اعلام کرد مردم این کشور تنها برای سفرهای کاری و موارد اضطراری اجازه سفر خواهند داشت. او همچنین اضافه کرد منطقه حفاظت شده تنها به چند استان محدود نمی‌شود و کل کشور را شامل خواهد شد.

نخست‌وزیر ایتالیا گفته این اقدامات که از بامداد سه‌شنبه، دهم مارس، به اجرا درخواهد آمد برای محافظت از آسیب‌پذترین قشر جامعه این کشور در نظر گرفته شده است.بدین ترتیب، ایتالیا نخستین کشور جهان خواهد بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سراسر خاک خود را در وضعیتی شبیه قرنطینه ملی قرار می‌دهد.

ایتالیا پس از چین بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد به طوری که بیماری کووید-۱۹ در هر ۲۰ منطقه جغرافیایی آن ثبت شده است.ایتالیا با نرخ زاد و ولد ۱/۳۵، یکی از پیرترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود.

اما بعد از سونامی ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی هم با سرعت در حال ثبت مواردی از مشاهده ویروس کرونا هستند. بعد از ایتالیا، فرانسه بیشترین میزان تلفات را به خود اختصاص داده‌است. در این کشور تاکنون ۳۰ نفر جان باخته‌اند و ۱۴۱۲ نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن به سرعت در حال افزایش است. بیش از هزار و صد نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند و ۲۹ نفر هم جان باخته‌اند.

آلمان اما با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت کرده است. تا پایان روز دوشنبه، حدود ۱۲۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند اما از میان تنها دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در بریتانیا اما از ۳۲۱ مبتلا به ویروس کرونا، تا کنون ۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان باخته‌اند. این در حالیست که در هلند از همین تعداد افراد آلوده، ۴ نفر فوت کرده‌اند.

سوئیس و سن‌مارینو دو کشور دیگر اروپایی هستند که کرونا موجب جان باختن افراد شده است. در هر دو کشور ۲ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!