سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۹:۵۷
سیاست - کد خبر : 9527
سه شنبه، ۲۸ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

اگر رئیسی رای نیاورد پیام خوبی نخواهد داشت

اگر قوه قضائیه اصلاح شود و اراده ای در جهت مبارزه با فساد وجود داشته باشد، همه مشکلات پایان می پذیرد.

اگر رئیسی رای نیاورد پیام خوبی نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است. برخی از آمدن او استقبال کردند اما عده ای هم کاندیداتوری رئیسی را شمشیر دو لبه می دانند که ممکن است به ضرر او تمام شود.

نعمت احمدی حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در مورد نامزد شدن رئیسی می گوید: من مخالف حضور رئیسی در انتخابات هستم چون شان قوه قضائیه را کمتر از قوه مجریه نمی دانم. اگر قصد آقای رئیسی مبارزه با فساد باشد، حضور ایشان در قوه قضائیه موثرتر خواهد بود. تهیه لوایح قضایی به عهده قوه قضائیه است بر همین اساس در حوزه قوه مجریه نمی توانید با فساد مبارزه کنید، قوه مجریه ، مجری قوانین قوه مقننه است و مفاسد را باید به قوه قضائیه ارجاع دهد.

از سویی دیگر، آقای رئیسی منصوب مقام معظم رهبری است اگر ایشان رای نیاورند پیام خوبی نخواهد داشت.

احمدی با بیان اینکه قوه قضائیه بر قوه مجریه ارجح تر است، گفت: من از حضور آقای رئیسی در انتخابات تعجب کردم، به نظر من مشاوران آقای رئیسی خیرخواه ایشان نبوده اند. قوه مجریه با ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد، خروجی غیر از وضع موجود نخواهد داشت و عملکرد قوه مجریه قائم به شخص نیست، قوه مجریه یک ساختار است و متکی به فرد نیست.

وی افزود: اگر آقای رئیسی قصد دارند کارهایی را که در تبلیغات انتخاباتی عنوان کردند در قوه مجریه به ثمر برسانند باید گفت که این امور را نمی توانند در قوه مجریه به نتیجه برسانند بلکه این اقدامات تحولی در قوه قضائیه به نتیجه می رسد.

این حقوقدان در پایان گفت: قوه مجریه و قوه قضائیه در مورد تنظیم لوایح، یکسان هستند با این تفاوت که قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان عالی کشور و محاکم قضائی را در اختیار دارد و دولت هیچ یک از این نهادها را در اختیار ندارد. اگر قوه قضائیه اصلاح شود و اراده ای در جهت مبارزه با فساد وجود داشته باشد، همه مشکلات پایان می پذیرد.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. چه جالب. آدم نزدیک به دیدگاه خودتون رو آوردید که نگاه خودتون رو بگه و به خورد مردم بده. شما نگران نباش. هیچ ایرادی نداره و هیچ هم پیام بدی نخواهد داشت. منصوب مقام معظم رهبری هست برای ریاست قوه قضائیه. اما مردم می پسندن که ایشون با توجه به عملکرد مطلوبی که در قوه قضائیه داشته اند، به قوه مجریه تشریف بیاورند و بسترهای فسادزا را از بین ببرند. دیدی وکیل عزیز. مردم خودشون خوب می فهمند و می تونن درست تحلیل کنند. نمیدونم چرا دم انتخابات، اینجور سایت های الکی زیاد شدن. ما دیگه آب دیده شدیم اگه نتونیم سره رو از ناسره تشخیص بدیم دیگه باید تعجب کرد. برو داداش وکیل عزیز. تعجبی از شما نیست. چون اولین جایی که آقای رئیسی اصلاح کرد، خود شما بودید.

  1. با سلام. سپاس از همراهی و توجه شما و ممنونیم از این که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. ما تمامی جریان ها و نظرات را در جهت بصیرت افزایی و روشنگری در حد توان پوشش می دهیم. لذا منتشر کردن نظرات تمامی جریان ها در مورد یک مبحث، دید و آگاهی مخاطب رو بالا می برد و به نظر ما این نکته قوت برای ما محسوب می شود.

پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!