پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۱۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 15121
جمعه، ۲۴ دي، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

اکراین مورد حمله سایبری قرار گرفت

اوکراین مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفت و حمله ای که به شهروندان اکراینی هشدار داد که "بترسید و انتظار بدترین اتفاقات را داشته باشند" و روسیه که بیش از 100000 سرباز در مرزهای همسایه خود جمع کرده است، تصاویر تلویزیونی را روز جمعه مبنی بر استقرار نیروهای بیشتری در یک رزمایش منتشر کرد.

اکراین مورد حمله سایبری قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این تحولات پس از آن رخ داد که هیچ پیشرفتی در نشست‌های روسیه و کشورهای غربی حاصل نشد.

به نقل از رویترز، یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: «صدای طبل جنگ بلند است.»

روسیه طرح حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما می‌گوید که می‌تواند اقدام نظامی نامشخصی انجام دهد، مگر اینکه خواسته‌ها، از جمله وعده ائتلاف ناتو مبنی بر عدم پذیرش کی‌اف، برآورده شود.

تصاویر وزارت دفاع که توسط خبرگزاری ریا منتشر شده است نشان می‌دهد که تعداد زیادی خودروهای زرهی و دیگر تجهیزات نظامی در قطارهای منطقه نظامی شرقی بارگیری شده‌اند.

راب لی، تحلیلگر نظامی و یکی از همکاران موسسه تحقیقات سیاست خارجی مستقر در ایالات متحده، گفت: «این احتمالاً پوششی برای واحدهایی است که به سمت اوکراین حرکت می کنند.»

مقامات غربی معتقدند که این تحرکات نشان داد که روسیه قصد ندارد تنش‌ها بر سر اوکراین را کاهش دهد، زیرا از افزایش نیروهای خود برای وادار کردن غرب به میز مذاکره و اعمال درخواست‌های گسترده برای "ضمانت‌های امنیتی" استفاده کرده است.

مقامات اوکراین در حال بررسی یک حمله سایبری بزرگ بودند که به ارگان های دولتی از جمله وزارت امور خارجه، کابینه وزیران و شورای امنیت و دفاع ضربه زد.

در پیامی که در وب‌سایت‌های دولتی هک شده قابل مشاهده است و به زبان‌های اوکراینی، روسی و لهستانی نوشته شده است، آمده است: «اوکراینی! تمام داده‌های شخصی شما در شبکه عمومی آپلود شده است. تمام داده‌های رایانه از بین رفته است، بازیابی آن غیرممکن است. همه اطلاعات شما عمومی شده است، بترسید و انتظار بدترین را داشته باشید. این برای گذشته، حال و آینده شماست.»

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین به رویترز گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه کسی می تواند پشت این حمله باشد، اما اشاره کرد که روسیه در گذشته پشت حملات مشابه بوده است. روسیه فوراً اظهارنظری نکرد، اما قبلاً اجرای حملات سایبری به اوکراین را رد کرده است.

دولت اوکراین گفت که اکثر سایت های آسیب دیده را بازیابی کرده است و هیچ اطلاعات شخصی دزدیده نشده است. تعدادی دیگر از وب سایت های دولتی برای جلوگیری از گسترش این حمله به حالت تعلیق درآمده بودند.

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، این حمله را محکوم کرد و گفت کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا و واحدهای سایبری برای بررسی نحوه کمک به کی‌اف تشکیل جلسه خواهند داد: «من نمی توانم کسی را بابت حمله سرزنش کنم زیرا مدرکی ندارم، اما می توانیم حدس بزنیم که چه کسی پشت آن است.»

ایالات متحده روز پنجشنبه هشدار داد که خطر حمله نظامی روسیه زیاد است. روسیه همواره این موضوع را رد کرده است.

مسکو گفت که گفت‌وگوها ادامه دارد، اما به بن‌بست رسیده است زیرا تلاش می‌کند غرب را متقاعد کند که اوکراین را از پیوستن به ناتو منع کند و دهه‌ها گسترش ائتلاف در اروپا را به عقب برگرداند.

ایالات متحده و ناتو این درخواست‌ها را رد کرده‌اند، اما گفته‌اند که مایلند درباره کنترل تسلیحات، استقرار موشک‌ها، اقدامات اعتمادسازی و محدودیت‌های تمرین‌های نظامی صحبت کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که مسکو منتظر پاسخ کتبی نقطه به نقطه به پیشنهادات خود است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!