پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۶:۱۳
المپیک - کد خبر : 14461
چهارشنبه، ۲۴ آذر، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

اکثر کشورها به تحریم دیپلماتیک المپیک پکن نمی پیوندند

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که اکثر دولت‌های 90 کشور شرکت‌کننده در المپیک زمستانی 2022 پکن، به تحریم دیپلماتیک بازی‌ها نمی پیوندند.

اکثر کشورها به تحریم دیپلماتیک المپیک پکن نمی پیوندند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که اخیراً بازی‌های المپیک پکن را به دلیل سابقه حقوق بشر چین تحریم کردند، موضعی که چین آن را به عنوان یک "نگرش سیاسی" در بازی های المپیک رد کرد.

به نقل از رویترز، در اتحادیه اروپا، کشورهایی مانند فرانسه به دنبال پاسخ مشترک اتحادیه اروپا بوده‌اند؛ اما این بلوک در مورد پیوستن به تحریم دیپلماتیک دچار تردید است.

باخ اواخر روز سه‌شنبه به شبکه آلمانی ZDF گفت: «کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا به همراه چند کشور دیگر هستند که این تصمیم را گرفتند. اگر بگوییم 90 کمیته ملی المپیک (NOC) در جریان بازی‌ها دخیل هستند، به احتمال زیاد بیش از 70 یا حتی بیش از 80 کمیته ملی المپیک وجود دارند که دولت‌هایشان چنین اظهاراتی را انجام نداده‌اند.»

باخ ادامه داد: «اما همه آنها یک وجه مشترک دارند و آن این است که از تیم های المپیک خود حمایت می کنند؛ تا ورزشکاران بتوانند رویاهای المپیک خود را زندگی کنند.»

پس از اینکه شرایط حقوق بشر پس از بازی های المپیک تابستانی 2008 پکن بهبود نیافت، مدت هاست که این کشورها به دلیل اعطای بازی ها به چین برای دومین بار از کمیته بین المللی المپیک انتقاد کرده اند.

هفته گذشته، دانشجویان تبتی خود را به حلقه های المپیک در خارج از مقر کمیته بین المللی المپیک در سوئیس زنجیر کردند و خواستار تحریم بازی های بین المللی شدند.

تظاهرات مشابهی در جریان مراسم روشن کردن مشعل المپیک اتفاق افتاد.

باخ، وکیل آلمانی که در المپیک 1976 در رشته شمشیربازی مدال طلا گرفت، افزود: «آنچه در بین آن سال‌ها از نظر سیاسی اتفاق افتاد، در حوزه نفوذ ما نیست. شما نمی توانید IOC را مقصر بدانید و آن را مسئول کاری کنید که یک یا دو نسل از سیاستمداران در آن موفق نبوده اند.»

وی اشاره کرد: «ما مسئول بازی های المپیک هستیم. انتظارات مبنی بر اینکه بازی ها می تواند نظام سیاسی یک کشور را تغییر دهد اغراق آمیز است.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار المپیک
پربیننده‌ترین اخبار المپیک
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!