پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۵۵
نظامی بین الملل - کد خبر : 16117
سه شنبه، ۲۴ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

اوکراین: با وجود تخریب آخرین پل ارتباطی به سیویرودونتسک، سربازان داخل شهر به مقاومت خود ادامه می دهند

پس از اینکه روسیه آخرین پل منتهی به شهر ویران شده شرقی را در یک نقطه عطف بالقوه در یکی از خونین‌ترین نبردهای جنگ، تخریب کرد، اوکراین اعلام کرد که نیروهایش همچنان در داخل سیویرودونتسک مقاومت کرده و در تلاش برای تخلیه غیرنظامیان هستند.

اوکراین: با وجود تخریب آخرین پل ارتباطی به سیویرودونتسک، سربازان داخل شهر به مقاومت خود ادامه می دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، الکساندر استریوک، شهردار اوکراینی سیویرودونتسک، گفت: «وضعیت بسیار دشوار است، اما ارتباط با شهر برقرار است. علیرغم اینکه آخرین پل روی رودخانه سیورسکی دونتس تخریب شده است و نیروهای روسی در تلاش برای یورش به شهر هستند، اما ارتش مستحکم است.»

به نقل از رویترز، اوکراین می گوید بیش از 500 غیرنظامی در داخل یک کارخانه مواد شیمیایی در یک منطقه صنعتی شهر، گرفتار شده اند.

استریوک گفت که تخلیه همچنان ادامه دارد؛ اما نفر به نفر و به کندی انجام و از هر فرصتی استفاده می‌شود.

هر دو طرف ادعا می‌کنند که تلفات زیادی را در نبرد بر سر شهر سیویرودونتسک، وارد کرده‌اند.

اوکراین هنوز لیسیچانسک، شهر دوقلوی سیویرودونتسک در زمینی مرتفع در ساحل مقابل را در اختیار دارد. اما با وجود قطع شدن تمام پل‌ها، نیروهای آن به خطری اذعان دارند که در صورت باقی ماندن، ممکن است محاصره شوند. نیروهای جدایی طلب اوکراین گفتند که نیروهای اوکراینی باقی مانده باید تسلیم شوند یا بمیرند.

نبرد برای سیویرودونتسک، شهری با بیش از 100000 نفر جمعیت قبل از آغاز جنگ، اکنون بزرگترین نبرد در اوکراین را شاهد است و درگیری به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است.

کیف گفته است که هر روز 100 تا 200 سرباز را از دست می دهد و صدها نفر دیگر زخمی می شوند. رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در یک سخنرانی شبانه نبرد برای منطقه شرقی دونباس را یکی از وحشیانه ترین نبردها در تاریخ اروپا توصیف کرد.

روسیه هیچ عدد دقیقی از تلفات خود ارائه نمی دهد، اما کشورهای غربی می گویند که تلفات روس ها بسیار زیاد بوده اند.

طی چند هفته گذشته شتاب جنگ در سیویرودونتسک چندین بار تغییر کرده است.

نبردهای بزرگ‌تری ممکن است برای بخش وسیع‌تر دونباس که در کنترل اوکراین است، در پیش باشد. اوکراین می گوید نیروهای روسیه برای حمله به اسلوویانسک از شمال و در امتداد جبهه ای در نزدیکی باخموت به سمت جنوب جمع شده اند.

این کشور از غرب خواسته است تا توپخانه بیشتر و بهتری برای خنثی کردن مزیت اصلی روسیه بفرستد. میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت که اوکراین به 1000 هویتزر، 500 تانک و 1000 هواپیمای بدون سرنشین در میان سایر سلاح های سنگین نیاز دارد.

کشورهای غربی وعده تسلیحات با استاندارد ناتو، از جمله موشک های پیشرفته ایالات متحده را داده اند. اما استقرار آنها زمان می برد، و در عین حال تسلیحات اوکراین در حال تمام شدن است.

مارک هرتلینگ، ژنرال سه ستاره بازنشسته آمریکا و فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا در توییتر نوشت: «در واقع، (اوکراین) می‌خواهد یک ارتش جدید، با تجهیزات غربی و فرآیندهای ناآشنا، در حالی که در حال جنگیدن است، وارد میدان کند.»

فراتر از دونباس، مقامات اوکراینی امیدوارند که تمرکز روسیه بر تصرف شرق، نیروهای این کشور را از مناطق دیگر خارج کند و راه را برای حملات متقابل برای بازپس گیری مناطق دیگر هموار کند.

این کشور منطقه اطراف دومین شهر بزرگ خود خارکیف را در ماه می بازپس گرفت و در روزهای اخیر دستاوردهای کوچک اما ثابتی را در جنوب گزارش کرده است.

سرهی خلان، مشاور رئیس استان خرسون جنوبی که عمدتاً توسط روسیه اشغال شده است، گفت که اوکراین در بازپس گیری قلمرو این استان برای دومین هفته متوالی موفقیت تاکتیکی داشته است. او گفت که نیروها قبلاً 5 کیلومتر از تاوریسک، شهری در کرانه جنوبی رودخانه دنیپرو در شرق شهر خرسون پیشروی کرده بودند و به تدریج در حال پیشروی هستند.

خلان گفت: "ما پیروزی های تاکتیکی داریم. و این پیروزی ها در حال تبدیل شدن به ضد حمله هستند. برای ضد حمله، ما منتظر تقویت تجهیزات از سوی شرکای خود هستیم."

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!