شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۵۹
نظامی بین الملل - کد خبر : 16156
دوشنبه، ۳۰ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

اوکراین: انتظار می رود در پی نشست سران اتحادیه اروپا، حملات روسیه افزایش یابد

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، پیش بینی کرد که روسیه حملات خود را در این هفته تشدید خواهد کرد، زیرا رهبران اتحادیه اروپا در نظر دارند که از کشورش برای پیوستن به این بلوک حمایت کنند.

اوکراین: انتظار می رود در پی نشست سران اتحادیه اروپا، حملات روسیه افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی یکشنبه شب گفت: «بدیهی است که در این هفته باید از روسیه انتظار تشدید فعالیت های خصمانه خود را داشته باشیم. ما در حال آماده سازی هستیم. ما آماده ایم.»

به نقل از رویترز، اوکراین چهار روز پس از آن که نیروهای روسیه در ماه فوریه از مرز خود عبور کردند، درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را داد. کمیسیون اروپا، روز جمعه توصیه کرد که اوکراین وضعیت نامزدی دریافت کند.

رهبران اتحادیه 27 کشوری این سوال را در نشستی در روزهای پنجشنبه و جمعه بررسی خواهند کرد و انتظار می‌رود درخواست اوکراین را علی‌رغم تردید برخی از کشورهای عضو، تایید کنند. تکمیل این فرآیند ممکن است سال ها به طول انجامد.

پذیرش اوکراین توسط اتحادیه اروپا، خلاف یکی از اهداف اعلام شده ولادیمیر پوتین برای انجام عملیات ویژه نظامی در این کشور است؛ هدفی مبنی بر توقف نفوذ غرب به شرق.

پوتین روز جمعه گفت که مسکو «هیچ مخالفتی» با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ندارد، اما سخنگوی کرملین گفت روسیه به‌خاطر افزایش همکاری‌های دفاعی میان اعضای اتحادیه اروپا، از نزدیک درخواست کیف برای پیوستن به اتحادیه را دنبال می‌کند.

در میدان نبرد، نیروهای روسی تلاش می کنند تا کنترل کامل منطقه دونباس شرقی را به دست بگیرند، قسمت هایی از آن، پیش از حمله، در اختیار جدایی طلبان مورد حمایت روسیه بود.

هدف اصلی مسکو از حمله به شرق اوکراین، تصرف شهر صنعتی سورودونتسک است. روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که روستای متیولکین را در حومه آن تصرف کرده است و خبرگزاری دولتی روسیه، تاس نیز گزارش داد که بسیاری از مبارزان اوکراینی در آنجا تسلیم شده اند. ارتش اوکراین گفت روسیه در این منطقه "موفقیت جزئی" داشته است.

سرهی گایدای فرماندار لوهانسک به تلویزیون اوکراین گفت که حمله روسیه به توشکیوکا در 35 کیلومتری جنوب سورودونتسک نیز "تا حدی موفقیت آمیز بود".

گایدای در خود سورودونتسک، گفت که روسیه پس از درگیری‌های شدید، "قسمت اصلی" شهر را کنترل می‌کند؛ اما نه کل شهر را. 

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

وزارت دفاع بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه و اوکراین هر دو به بمباران‌های سنگین در اطراف سورودونتسک ادامه داده‌اند.

گایدای گفت که در شهر دوقلوی سورودونتسک، لیسیچانسک، ساختمان های مسکونی و خانه های شخصی در اثر گلوله باران روسیه ویران شده اند. او گفت: «مردم در خیابان ها و در پناهگاه ها می میرند.»

 

"جنگ ممکن است سالها طول بکشد"

تحلیلگران مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، در یادداشتی نوشتند که «نیروهای روسی احتمالاً در هفته‌های آینده قادر خواهند بود سورودونتسک را تصرف کنند، اما به قیمت تمرکز بیشتر نیروهای موجود خود در این منطقه کوچک.»

روزنامه بیلد آم زونتاگ آلمان گزارش داد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد و از دولت‌های غربی خواست به ارسال تسلیحات پیشرفته برای سربازان اوکراینی ادامه دهند.

استولتنبرگ گفت: "ما باید برای این واقعیت آماده شویم که جنگ ممکن است سال ها طول بکشد. ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم."

در دومین شهر بزرگ اوکراین، خارکیف، در شمال غربی لوهانسک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک‌های اسکندر این کشور تسلیحاتی را که اخیراً توسط کشورهای غربی عرضه شده بود، منهدم کرده است.

یک مقام وزارت کشور اوکراین گفت که نیروهای روسیه در تلاش بودند تا به خارکیف نزدیک شوند که در اوایل جنگ با گلوله باران شدید روبرو شد و آن را به "شهر خط مقدم" تبدیل کرد.

فرماندار منطقه بریانسک روسیه گفت که روستای مرزی سوزمکا از شمال اوکراین بمباران شده و یک نفر زخمی و یک نیروگاه برق آسیب دیده است.

ستاد کل اوکراین گفت که روسیه یک لشکر موشکی ضد هوایی در بریانسک مستقر کرده است و حداکثر سه گردان تاکتیکی در حال پوشش مرز در بریانسک و مناطق همجوار کورسک هستند.

وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد که چهار نفربر از 14 نفربر زرهی وعده داده شده را که بخشی از تعهد 200 میلیون دلاری برای کمک به اوکراین است، ارسال کرده است.

تصمیم اتحادیه اروپا به نفع عضویت نهایی کی‌یف، اوکراین را در مسیر تحقق آرزویی قرار می‌دهد که قبل از تهاجم روسیه برای کشورهای شوروی سابق دور از دسترس بوده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!