جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۳۰
نظامی بین الملل - کد خبر : 16128
پنجشنبه، ۲۶ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

اوکراین درخواست خود از غرب مبنی بر دریافت تسلیحات بیشتر را تکرار کرد

اوکراین اعلام کرد که برای جلوگیری از پیشروی های روسیه در جنوب و شرق به تسلیحات بیشتری نیاز دارد؛ درخواستی که رهبران غرب را هدف قرار داده است.

اوکراین درخواست خود از غرب مبنی بر دریافت تسلیحات بیشتر را تکرار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، روسیه بیشترین قدرت آتش خود را بر روی شهر شرقی سیویرودونتسک متمرکز کرده است و در عین حال تلاش می کند تا کنترل بر قلمرو جنوبی را که شهر استراتژیک خرسون در شمال دریای سیاه را در بر می گیرد، تثبیت کند.

به نقل از رویترز، سربازان اوکراینی برای بازپس گیری زمین های زراعی و روستاهای خالی در امتداد بزرگراه متروکه بین شهر میکولایف و خرسون تحت اشغال روسیه، می جنگند.

ژنرال دیمیترو مارچنکو، که نیروهای اوکراینی را در میکولایف رهبری می‌کند، گفت که اگر سلاح‌های مناسب به آنها داده شود، می‌توانند بر روسیه پیروز شوند.

مارچنکو گفت: "معلوم است که جنگ به این زودی پایان نخواهد یافت. اما باز هم، اگر همه سلاح های مورد نیاز به ما داده شود، حمله متقابل می تواند تا پایان تابستان پایان یابد."

خرسون در ماه مارس، بلافاصله پس از حمله مسکو در 24 فوریه در آنچه که آن را یک "عملیات نظامی ویژه" برای خلع سلاح و "از بین بردن هویت" اوکراین توصیف می کند، به دست نیروهای روسیه افتاد. کیف و متحدانش این را بهانه‌ای بی‌اساس برای جنگی می‌خوانند که هزاران نفر را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است.

 

سیویرودونتسک

پس از عقب راندن از حومه کیف در ماه مه، نیروهای روسیه تلاش های خود را بر تصرف کل دونباس متمرکز کرده اند.

به نظر می رسد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قصد دارد بر دونباس که بخش هایی از آن تحت کنترل جدایی طلبان مورد حمایت مسکو در استان های لوهانسک و دونتسک است، کنترل کامل داشته باشد.

سربازان اوکراینی که در کنار غیرنظامیان در یک کارخانه شیمیایی در سیویرودونتسک موضع گرفته اند، اولتیماتوم روسیه برای تسلیم شدن را نادیده گرفتند. شهردار شهر، الکساندر استریوک، می گوید که نیروهای اوکراینی همچنان از شهر دفاع می کنند، حتی اگر تمام پل های ارتباطی آن تخریب شده باشد.

اوکراین می‌گوید بیش از 500 غیرنظامی، از جمله 40 کودک، در کنار سربازان در کارخانه شیمیایی آزوت باقی مانده اند. جدایی طلبان در این منطقه می گویند که ممکن است تا 1200 غیرنظامی داخل کارخانه باشند.

روسیه اعلام کرد روز چهارشنبه یک کریدور بشردوستانه از آزوت باز کرده است تا غیرنظامیان بتوانند از منطقه خارج شوند. این کشور نیروهای اوکراین را به اخلال در این طرح و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرد که کیف آن را رد کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «هیچ مانعی برای خروج غیرنظامیان وجود ندارد. به جز تصمیم اصولی خود مقامات کیف». 

سرگی گایدای، فرماندار منطقه لوهانسک، گفت که ارتش اوکراین در حال دفاع از سیویرودونتسک است و تلاش می کند نیروهای روسی را از تصرف شهر دوقلوی آن، لیسیچانسک در کرانه مقابل رودخانه سیورسکی دونتس بازدارد.

رویترز نتوانست فوراً گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

 

محموله اسلحه

رهبران غربی از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بسته‌های تسلیحاتی جدیدی را برای اوکراین در روزهای اخیر و پس از درخواست کی‌یف برای کمک در جبهه‌های شرقی و جنوبی اعلام کردند.

بایدن روز چهارشنبه متعهد شد یک میلیارد دلار کمک جدید از جمله سامانه های موشکی ضد کشتی، موشک های توپخانه ای و گلوله های هویتزر، ارائه کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف "به شدت بر افزایش حمایت" از اوکراین متمرکز است.

در حالی که اوکراین از تعهدات جدید استقبال کرده است، می گوید این روند سرعت کافی را ندارد.

مقامات گفتند که تحویل اخیر هویتزرهای M777 از ایالات متحده بسیار کم بوده است و به گفته مقامات، اوکراین از نظر عددی تسلیحات، طرف ضعیف تر جنگ است.

در سفر روز جمعه رهبران سه کشور بزرگ اتحادیه اروپا به کیف، مفاد تعهد ارائه تسلیحات احتمالاً بر مذاکرات غالب خواهد بود.

سفر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، هفته ها طول کشید تا سازماندهی شود. جزئیات سفر مورد انتظار به دلایل امنیتی اعلام نشده است.

مکرون روز چهارشنبه در سخنانی در رومانی گفت وقت آن رسیده است که اروپا به اوکراین در مورد جاه طلبی های اتحادیه اروپا اطمینان دهد.

او بدون اشاره به جزئیات گفت: «ما در نقطه‌ای هستیم که باید سیگنال‌های سیاسی روشنی را، ما اروپایی‌ها، به اوکراین و مردمش ارسال کنیم، وقتی که او قهرمانانه مقاومت می‌کند».

روز جمعه، کمیسیون اروپا قرار است توصیه ای در مورد وضعیت اوکراین به عنوان نامزد اتحادیه اروپا ارائه دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری ریا گفت، با وجود وضعیت روابط روسیه و ایالات متحده، دو قدرت باید در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته ای استارت گفتگو کنند.

او گفت که این موضوع برای امنیت جهانی مهم است و عملیات روسیه در اوکراین دلیلی برای اجتناب از بحث آن نیست.

 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!