سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۹:۳۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 16085
جمعه، ۲۰ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

اوکراین خواستار تسلیحات بیشتر غربی برای ادامه مقاومت در جبهه شرقی شد

مقامات اوکراینی روز جمعه درخواست خود مبنی بر دریافت کمک بیشتر از غرب، از جمله تحویل سریعتر تسلیحات برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مسلح روسیه در این زمان حساس در نبرد در شرق، را مطرح کردند.

اوکراین خواستار تسلیحات بیشتر غربی برای ادامه مقاومت در جبهه شرقی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، درگیری‌های شدید هنوز در سیویرودونتسک گزارش می‌شد، شهر کوچک شرقی که کانون پیشروی روسیه و یکی از خونین‌ترین نقاط در جنگی است که مشکلات اقتصادی را در سراسر جهان افزایش داده است.

به نقل از رویترز، آژانس غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد: گرسنگی مزمن ممکن است به دلیل کاهش صادرات گندم و سایر کالاهای غذایی از اوکراین و روسیه، 19 میلیون نفر را در سراسر جهان در سال آینده تحت تاثیر قرار دهد.

در داخل اوکراین، مقامات گفتند که نگران گسترش وبا و اسهال خونی مرگبار در شهر جنوبی ماریوپول هستند، جایی که ده‌ها هزار غیرنظامی در ویرانه‌هایی زندگی می‌کنند که ماه گذشته پس از یک محاصره بی‌امان توسط نیروهای روسی تسخیر شده است.

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در جریان یک سخنرانی ویدیویی در کنفرانسی در کپنهاگ خواستار پذیرش اوکراین به عنوان بخشی از غرب با تضمین های الزام آور برای حفاظت از آن شد.

وی از اتحادیه اروپا خواست که اوکراین را به عنوان نامزد عضویت بپذیرد، گفت: اتحادیه اروپا می تواند گامی تاریخی بردارد که ثابت کند سخنان درباره مردم اوکراین که به خانواده اروپایی تعلق دارند، فقط حرف نیست.

وزیر بهداشت آلمان، کارل لاوترباخ، در بازدید از شهر لویو در غرب اوکراین، گفت که آلمان به ساخت مراکز تروما برای مجروحان، اهدای اعضای مصنوعی و اعزام پزشکان کمک خواهد کرد، زیرا اوکراین به "کمک های بشردوستانه به همان اندازه حمایت نظامی ما، نیاز دارد".

اما با توجه به اینکه جنگ در شرق در حال حاضر عمدتاً یک نبرد توپخانه ای است که در آن کیف به شدت توسط مسکو مورد حمله قرار می گیرد، مقامات اوکراینی می گویند که جزر و مد حوادث تنها در صورتی می تواند تغییر کند که غرب به وعده های خود مبنی بر ارسال تسلیحات بیشتر و بهتر از جمله سیستم های موشکی واشنگتن عمل کند.

وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس اطلاعات ارتش اوکراین به روزنامه بریتانیایی گاردین گفت: «این یک جنگ توپخانه ای است.»

وی افزود: "اکنون همه چیز به آنچه (غرب) به ما می دهد بستگی دارد. اوکراین یک قطعه توپ در برابر 10 تا 15 توپ روسی دارد."

روسیه نیروهای خود را در نبرد برای سیویرودونتسک متمرکز کرده است، به این امید که تمام قلمرو استان لوهانسک شرقی را به تصرف خود درآورد.

نیروهای اوکراینی عمدتاً از مناطق مسکونی شهر خارج شده‌اند، اما جای پای خود را در ساحل شرقی رودخانه سیورسکی دونتس باز نکرده‌اند. نیروهای روسیه نیز از شمال و جنوب برای محاصره اوکراینی ها فشار می آورند، اما تاکنون پیشرفت های محدودی داشته اند.

هر دو طرف می گویند که تلفات زیادی در نبرد برای شهر وارد کرده اند.

شهردار اوکراینی ماریوپول تحت کنترل روسیه که اکنون پس از یک محاصره تقریباً سه ماهه که در آن هزاران نفر کشته شدند، در خارج از بندر جنوبی فعالیت می کند، گفت که هزاران نفر دیگر ممکن است در آنجا بر اثر بیماری جان خود را از دست بدهند.

وادیم بویچنکو گفت که نیروهای اشغالگر روسیه نتوانستند به درستی اجساد را در شهر که در هوای گرم و باران در حال پوسیدگی بوده و آب را آلوده می‌کردند، دفع کنند.

او گفت: «شیوع اسهال خونی و وبا بسیار محتمل است که امکانات بهداشتی زیادی را طلب خواهد کرد.»

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ماه فوریه آنچه را که "عملیات نظامی ویژه" خود در اوکراین می نامد، آغاز کرد و مدعی شد که هدفش خلع سلاح و "بی هویتی" همسایه روسیه است. کیف و متحدانش آن را یک جنگ تهاجمی برای تصرف قلمرو اوکراین می نامند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!