پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۹:۱۶
فرهنگ و هنر - کد خبر : 9190
دوشنبه، ۱۳ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ،افتتاح شد.

افتتحاح نمایشگاه مجازی، برای اولین بار در ایران

اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ،افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایران زمین  ،اولین  نمایشگاه مجازی قرآن کریم روز ( شنبه ۱۱ اردیبهشت) ساعت ۱۱ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز می‌کند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه به دلیل موج جدید کرونا به صورت محدود در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و این مراسم به صورت زنده و مستقیم از فضای مجازی و شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

نمایشگاه امسال در بستر فضای مجازی برگزار و علاقه‌مندان از ساعت ۱۲ فردا می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی www.iqfa.ir از بخش‌های مختلف فروشگاهی و محتوایی نمایشگاه بازدید کنند.

بخش فروشگاهی نمایشگاه مربوط به فروش محصولات فرهنگ، مذهبی و دفاع مقدس خصوصاً کتاب است که در این راستا ۵۴۴ ناشر و ۴۳۰ مؤسسه دینی و قرآنی محصولات و خدماتشان را در نمایشگاه امسال عرضه می‌کنند.

سیدعلی صالحی وزیر ارشاد، با اشاره به ایکه امیرالمومنین علی (ع) از زمان نزول قرآن تا فرا رسیدن رحلت پیامبر (ص) با قرآن بوده، گفت:

آنچه امیرالمومنین می‌خواهد این است که چگونه با این کتاب تعامل داشته باشیم

وی افزود: حضرت علی (ع) در کتابش نهج‌البلاغه، تفسیر خاصی از قرآن را ارائه کرده است. ما نیز اگر می‌خواهیم جایگاه قرآن را بدانیم باید به بیان امام از این کتاب الهی رجوع کنیم، اینکه قرآن شفا، دارو و درمان است در این کتاب آمده است و امام علی (ع) نیز به آن اشاره داشته‌اند اما شفاگری قرآن در بیان امام علی (ع) متفاوت است شفا و درمانگر بودن قرآن با همه داروها فرق دارد و در کلام امیرالمومنین (ع) درمان‌گری قرآن بدون عوارض است، 

او در ادامه گفت: داروها نیازمند مکمل اما قرآن به تنهایی داروی کامل شفابخش است، از طرفی برخی داروها در بعضی مواقع اثری ندارند، اما قرآن بزرگترین دردهای انسان را درمان می‌کند

وی، گفت: در کلام امام علی (ع) می‌بینیم که تعالیم و کتاب‌ها به چندشکل هستند. بعضی کتاب‌ها با ذهن انسان کار دارند اما از نظر این امام همام قرآن با باطن و ظاهر انسان ارتباط برقرار می‌کند. ایشان در زمینه قرآن به همه آموزش می‌دهد که چگونه آن ارتباط گیرند، ایشان می‌گویند، محبت به قرآن موضوعی است که نباید آن را فراموش کنیم. از منظر امام علی (ع) اگر می‌خواهید به خدا برسید و سیر و سلوک الهی پیدا کنید به قرآن محبت داشته باشید

وی در ادامه با تاکید بر اینکه، حضرت علی (ع)  به تلاوت قرآن اشاره می‌کنند، گفت:

ایشان معتقدند تلاوت قرآن مقوله‌ای جذاب است. یعنی نحوه تلاوت باید طوری باشد که به جان و ذهن نفوذ کند. فعالیت‌های قرآنی باید در مسیر امیرالمونین (ع)  حرکت کند و نمایشگاه قرآن کریم، سنتی بوده که همیشه برگزار می‌شد و امسال هم که در شرایطی جدیدی قرار گرفتیم طوری دیگر رقم می‌خورد. اینکه در این شرایط بتوانیم شرایط تعلم و تفقد و درک قرآنی را داشته باشیم مهم است؛ این نمایشگاه فرصت‌های زیادی برای سال‌های بعد خواهد بود و امسال هم به مدت یک دهه ماه رمضان با فضای این نمایشگاه به شکل مجازی پیش خواهد رفت

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!