سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۸:۳۰
بین الملل - کد خبر : 6551
پنجشنبه، ۰۲ بهمن، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

اولین نشست خبری سخنگوی کاخ سفید و برنامه‌های پیش‌رو بایدن

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری بامداد پنجشنبه در مورد دستورات صادر شده توسط رئیس جمهور جو بایدن و برنامه‌ی روزهای آینده وی توضیحاتی داد.

اولین نشست خبری سخنگوی کاخ سفید و برنامه‌های پیش‌رو بایدن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، بامداد پنجشنبه جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در دولت بایدن آمریکا نخستین نشست خبری این دولت را برگزار کرد.

ساکی با تاکید بر دستورات اجرایی صادر شده توسط بایدن بیان کرد: با دستور رئیس‌جمهور، از امروز همه افرادی که می‌خواهند وارد وسایل حمل‌ونقل عمومی، ساختمان‌های فدرال و مکان‌های عمومی شوند باید ماسک تنفسی داشته باشند.

لغو منع مهاجرتی مسلمانان توسط بایدن

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: رئیس‌جمهور بایدن آمریکا را به توافق اقلیمی پاریس بازگرداند، به منع مهاجرتی مسلمانان و تبعیض دینی پایان داد. او همچنین لایحه تغییر قوانین مهاجرتی را به کنگره فرستاد.

ساکی افزود بایدن، به دستور ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رابطه با «وضعیت اضطراری» در مرز با مکزیک که با هدف تأمین بودجه برای ساخت دیوار مرزی بود، پایان داده است.

وی اعلام کرد روز جمعه نخستین تماس بایدن با سران کشورهای خارجی و با جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا خواهد بود. قرار است در این تماس دو طرف راجع به تصمیم بایدن برای لغو طرح ساخت خط لوله انتقال گاز «کی‌اِستون» صحبت کنند.

ساکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در ارتباط با اینکه آیا اقدامات دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا ایالت‌های جمهوری‌خواه نیز شامل می‌شود، تاکید کرد: هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان تحت تاثیر این همه‌گیری هستند و هر دو ایالت‌های قرمز و آبی آسیب دیده‌اند پس از جمهوری‌خواهان انتظار داریم که برای بسته کمکی درخصوص کرونا با ما همکاری کنند.

ایران باید به محدودیت‌های برجام بازگردد

ساکی ضمن اجتناب از دادن پاسخی مستقیم به این سوال که آیا بایدن قصد بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران دارد، گفت: رئیس‌جمهور از ابتدا به تشدید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران و برطرف کردن دیگر نگرانی‌ها، از طریق دیپلماسی معتقد بوده است.

ساکی با اشاره به این موضوع که بایدن می‌خواهد درباره موضوع ایران با شرکای آمریکا مشورت کند، ادامه داد: ایران ابتدا باید به تبعیت از محدودیت‌های هسته‌ای در توافق بازگردد تا بتوانیم در این زمینه پیشرفتی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام بایدن درخصوص حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه نیز اظهار داشت: رئیس‌جمهور این موضوع را به اعضای کنگره واگذار کرده تا تصمیم مناسب را بگیرند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!