جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۳۲
بهداشت و درمان - کد خبر : 10377
جمعه، ۲۸ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

اولین مورد ابتلا به قارچ سبز در هند شناسایی شد

یک مرد ۳۴ ساله ساکن ایالت مادیا پرادش در هند اولین مورد ابتلا به قارچ سبزبود که شناسایی شد و برای مداوا با هواپیما به بیمارستانی در بمبئی منتقل شده است.

اولین مورد ابتلا به قارچ سبز در هند شناسایی شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، یک مرد ۳۴ ساله ساکن ایالت مادیا پرادش در هند اولین مورد ابتلا به قارچ سبزبود که شناسایی شد و برای مداوا با هواپیما به بیمارستانی در بمبئی منتقل شده است.

قارچ سبز عفونت جدیدی است که به موارد شناخته شده قبلی قارچ سیاه، سفید و زرد افزوده می شود.

آسپرژیلوس نوعی قارچ است که هم در خانه و هم در خارج یافت می‌شود. گزارش‌های محلی به نقل از متخصصان می‌گویند که برای اغلب مردم، استنشاق هاگ‌های آسپرژیلوس مشکلی ایجاد نمی‌کند.

آزمایش‌هایی که روی این مرد انجام شد نشان داد که وی مبتلا به قارچ سبز است که به آن آسپرژیلوس (افشانکچه) نیز می‌گویند. طبق گفته‌ها ریه‌های این مرد ۹۰ درصد آلوده شده است.

دکتر راوی دوسی، رئیس گروه بیماری‌های قفسه سینه در انستیتوی علوم پزشکی سری اوروبیندو گفت: مردی که مشکوک به ابتلا به عفونت قارچ سیاه (موکورمیکوز) بود، تحت آزمایش قرار گرفت. هرچند پس از آزمایش‌ها مشخص شد که او در سینوس‌ها، ریه‌ها و خون خود به عفونت قارچ سبز (آسپرژیلوس) مبتلا شده است.

مقام‌های بهداشتی منطقه این مورد را به احتمال زیاد اولین بیمار مبتلا به قارچ سبز در هند معرفی کرده اند.

دکتر دوسی در این باره افزود: این بیمار پس از بهبودی از کرونا، دچار خونریزی بینی و تب شدید شد. او همچنین به دلیل کاهش وزن، بسیار ضعیف شده بود.

مدیر واحد آمار در اداره بهداشت ایندوره نیز در این باره گفت: در حین انجام معاینات، قارچ سبز در ریه‌های این بیمار تشخیص داده شد که متفاوت از موکورمیکوز یا قارچ سیاه است . این احتمالا اولین مورد ابتلا به قارچ سبز در کشور است.

طبق گقته‌ی دکتر دوسی تاکنون قارچ سبز به «عفونتی خفیف» بین سایر عفونت‌ها شناخته شده اما در بیمار فعلی، این قارچ عملکرد تهاجمی داشته است. او یک ماه و نیم و درگیر نبرد با کرونا بوده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز می‌گوید: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا به بیماری‌های ریوی مبتلا هستند، بیشتر در معرض خطرات آسپرژیلوس قرار دارند. مشکلات سلامت ناشی از آسپرژیلوس شامل واکنش‌های آلرژیک‌، عفونت‌های ریوی و عفونت در اندام‌های دیگر است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!