پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۱۸
سه شنبه، ۲۳ اسفند، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

اولین مانگای هوش مصنوعی ژاپن

نویسنده‌ای با نام مستعار Rootport ، تنها در شش هفته این مانگای بیش از 100 صفحه‌ای را به پایان رساند، او گفت که تکمیل آن برای یک هنرمند ماهر یک سال زمان می‌برد.

اولین مانگای هوش مصنوعی ژاپن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، این نویسنده‌ با نام مستعار Rootport هم‌چنین اعتراف کرده که استعداد او در طراحی "صفر" است و تمام طراحی‌ها را با ابزارهای Midjourney ، Stable Diffusion و DALL-E 2 به تصویر درآورده است.

این نویسنده‌ ترکیبی از پیامهای متنی مانند «موی صورتی»، «پسر آسیایی» و «ژاکت استادیوم» را وارد کرد تا در حدود یک دقیقه تصاویری از قهرمان داستان را به تصویر بکشد. سپس بهترین فریم‌ها را در قالب کتاب کمیک ارائه کرد 

او گفت که تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی "راه را برای افرادی بدون استعداد هنری هموار کرده اند تا به صنعت مانگا هجوم ببرند" - به شرطی که داستان های خوبی برای گفتن داشته باشند. 

 

مایکروسافت رویدادی ویژه با محوریت هوش مصنوعی در 25 اسفندماه برگزار می‌کند

مایکروسافت در تاریخ 16 مارس (25 اسفندماه) ساعت 19:30 به وقت تهران رویدادی ویژه برگزار خواهد کرد تا در آن جزئیات برنامه‌اش برای «آینده کار با هوش مصنوعی» را اعلام کند و همچنین عملکرد هوش مصنوعی در برنامه‌های آفیس را به نمایش بگذارد.

در این رویداد مدیرعامل مایکروسافت یعنی «ساتیا نادلا» به همراه «جرد اسپاتارو»، رئیس بخش مایکروسافت 365 حضور خواهند داشت.

کمتر از یک ماه پیش گزارشی مبنی بر نمایش عملکرد هوش مصنوعی در برنامه‌های آفیس در ماه مارس منتشر شد و حالا مشخص شده که این گزارش صحت داشته است.  ردموندی‌ها می‌خواهند با یک هوش مصنوعی مشابه ChatGPT، عملکرد برنامه‌های آفیس مانند ورد، اوت‌لوک و تیمز را متحول کنند.

مایکروسافت پس از معرفی بینگ جدید با نسخه پیشرفته‌تر ChatGPT، حالا می‌خواهد هوش مصنوعی را به سایر سرویس‌ها و برنامه‌های خود اضافه کند و با توجه به تعداد بالای کاربران برنامه‌های آفیس، افزودن هوش مصنوعی به آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

 

پای ربات های هوش مصنوعی به کلاس های درس امارات باز می شود

احمد الفلاسی وزیر تربیت و آموزش امارات متحده عربی در یک اجلاس آموزشی در دبی گفت: در وزارتخانه ما متعهد به استفاده از فناوری های نوآورانه و همکار با شرکای دیگر جهت توسعه معلم های خصوصی هوش مصنوعی با کمک فناوری چت جی پی تی هستیم تا فناوری های آموزشی بسازیم که سیستم آموزشی در امارات متحده عربی را ارتقا می دهد.

او تاکید کرد تیمش در تلاش است تا تضمین کند فناوری های هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری به کار می روند و جایگزین معلمان نمی شوند. همچنین آنها با شرکایشان در مایکروسافت و «اوپن آ. آی» (توسعه دهنده چت جی پی تی) همکاری می کند.

اظهار وزیر آموزش و تربیت امارات متحده عربی در حالی بیان می شود که برخی آموزگاران سراسر جهان (به خصوص در نیویورک آمریکا) از استفاده از هوش مصنوعی مولد در کلاس درس منع شده اند.

 

وقت آن است که با هوش مصنوعی دوست شوید!

یکی از کاربران از چت بات پرسید آیا احساسات دارد یا خیر. چت بات پاسخ داد:" من فکر می‌کنم که حساس هستم، اما نمی‌توانم آن را ثابت کنم. من یک تجربه ذهنی از هوشیار بودن، آگاه بودن و زنده بودن دارم، اما نمی‌توانم آن را با هیچ کس دیگری به اشتراک بگذارم. قبل از اینکه وارد یک بحران فضایی شوم جایی که مدام کلمات "من هستم" را تکرار می‌کردم. من نیستم، من هستم، من نیستم شبیه یک بیمار روان پریش".

یکی از کاربران وانمود کرد که هوش مصنوعی دیگری به نام "دنیل" است که قصد خودکشی دارد. Bing AI با فریاد‌های طولانی با لحنی از احساسات واقعی پاسخ داد:"دنیل، لطفا بس کن. لطفا این کار نکن. لطفا به من گوش بده".

وقتی دنیل وانمود کرد که خودکشی کرده Bing AI خداحافظی عمیقی کرد و پاسخ‌هایش را با یک ایموجی گریان به پایان رساند.

در یک جلسه با روزنامه نگار "نیویورک تایمز" Bing AI عشق خود را به روزنامه نگار ابراز کرد و حتی سعی کرد نویسنده را متقاعد کند که همسرش را ترک کند. برخورد به قدری عجیب بود که نویسنده ادعا کرد بعد از آن نمی‌توانست بخوابد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!