پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۴:۱۵
بین الملل - کد خبر : 9771
چهارشنبه، ۰۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

اولین قدم آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن

تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا و مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن دور جدیدی از سفرها را به ریاض برای دیدار با مسوولان یمنی و سعودی آغاز کرده‌اند.

اولین قدم آمریکا و سازمان ملل برای آتش‌بس در یمن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، پس از گذشت شش سال از جنگ در یمن آمریکا و سازمان ملل در تلاش هستند تا به این جنگ شش ساله پایان دهند.

نمایندگان امریکا و سازمان ملل پس از سفر به ریاض برای دیدار با میانجیگران عمانی و هیئت مذاکره کننده انصارالله در روند صلح به مسقط می‌روند. گریفیث و لیندرکینگ در این سفر سلسله دیدارهایی با "علی محسن الاحمر"، معاون رئیس جمهور مستعفی یمن، "معین عبدالمالک"، نخست وزیر دولت مستعفی، "محمد آل جابر"، سفیر عربستان در یمن و "نایف الحجرف"، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برگزار کردند.

محسن الاحمر در این دیدار انصارالله را به "بی‌توجهی به درد و رنج ملت یمن ناشی از کودتا علیه دولت مشروع" متهم کرد و مدعی شد که دولت مستعفی با همه ابتکارعمل‌های بین المللی برخورد مثبتی دارد! وی در ادامه گفت،" در حالی که درخواست‌های بین المللی برای آتش بس رو به فزونی است، حوثی‌ها به مارب حمله می‌کنند."

محسن الاحمر اعلام کرد، دولت مستعفی از طرح عربستان و تمامی تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی مسالمت آمیز جامع حمایت می‌کند.

در دیداری دیگر نخست وزیر دولت مستعفی با لیندرکینگ تلاش‌های بین المللی برای برقراری صلح در یمن و دیدگاه‌ها درباره آخرین تحولات وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.سفیر عربستان در یمن هم اعلام کرد، با نماینده آمریکا و سازمان ملل دیدار کرده است و در توییتی مدعی شد، در این دیدار بر اهمیت آتش بس در یمن تاکید شد و اینکه انصارالله پاسخی به آتش بس نداده و برای افزایش درد و رنج انسانی ملت یمن به جنگ ادامه می‌دهد.

این اولین قدم واشنگتن و سازمان  ملل بعد ازاینکه مذاکرات میان انصارالله و دولت مستعفی یمن با میانجیگری مسقط ابتدای ماه مه متوقف شد، می باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!