چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۱:۳۹
بین الملل - کد خبر : 2106
سه شنبه، ۱۵ بهمن، ۱۳۹۸ - ۵:۰۰

اولین جنجال پسا‌برکسیت

جانسون: بریتانیا نیازی به پیروی از قوانین اروپا ندارد.

اولین جنجال پسا‌برکسیت

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در بیان چشم انداز خود برای ادامه معاملات تجاری با اتحادیه اروپا گفت بریتانیا نیازی به پیروی از قوانین اروپا ندارد.مدل مورد نظر نخست وزیر محافظه کار بریتانیا آن طور که دوشنبه اعلام کرد نمونه کانادایی است.

آقای جانسون در سخنان خود تاکید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا چنین توافق نامه‌ای (مدل کانادایی) را نپذیرد، بریتانیا به مفادی برمی گردد که پیش تر مطرح شده است: برکسیت بدون توافق.

کانادا و اتحادیه اروپا یک پیمان مشترک به امضا رسانده اند که بر اساس آن مالیات گمرکی برای بسیاری از کالاهای وارداتی حذف شده است بدون اینکه کانادا و اتحادیه اروپا ناگزیر از تبعیت از قوانین داخلی یکدیگر باشند.

بوریس جانسون در سخنان روز دوشنبه، کمتر از دو روز پس از خروج نهایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، گفت:در صورت عدم امضای توافق نامه تجارتی مورد نظر بریتانیا (مدل کانادایی) از سوی رهبران اتحادیه اروپا، بی تردید دولت بریتانیا شرایط مورد توافق سازمان تجارت جهانی را به اجرا می گذارد.

نخست وزیر محافظه کار در سخنان خود گفـت:اغلب به ما گفته اند که دو راه بیشتر برای دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا نداریم، یا از قوانین اروپایی و دادگاه های اتحادیه پیروی می کنیم (مدل نروژی) و یا اینکه روشی چون مدل تجارت آزاد کانادایی را انتخاب می کنیم. ما انتخاب خود را کرده ایم. انتخاب ما یک توافق نامه تجارت آزاد هم چون کاناداست. اما احتمالا اگر در این مسیر شکست بخوریم به آن چه که پیشتر توضیح داده ایم برکسیت بدون توافق رجوع خواهیم کرد.

شهردار پیشین لندن و تصمیم گیر اصلی دولت بریتانیا در ادامه سخنان خود گفت انتخاب بریتانیا کسب یک توافق است اما سوال اینجاست آیا اتحادیه اروپا می خواهد ما را با کانادا مقایسه کند؟ بوریس جانسون اعلام کرد بریتانیا هیچ پیش شرطی را که اساس آن قوانین اتحادیه اروپایی باشد مانند سیاست های رقابتی، یارانه ها، حمایت های اجتماعی، محیط زیست و یا تمام موارد مشابه را نمی پذیرد.

بوریس جانسون در سخنان خود علاوه بر پیشنهاد توافق نامه های تجاری اعلام کرد بریتانیا بدنبال امضای یک توافق نامه عمل گرایانه در زمینه امنیت و محافظت از شهروندان است البته به شرطی که استقلال سیستم های حقوقی بریتانیا حفظ شوند.

نخست وزیر بریتانیا در پاسخ به این سوال که آیا ادامه مذاکرات بدون توافق می تواند برای اقتصاد بریتانیا خطرناک باشد گفت:ما جدا شده ایم و این یک توافق بزرگ است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!