پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۵۱
بین الملل - کد خبر : 14207
شنبه، ۱۳ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

اولیانوف: مذاکرات توافق هسته ای با ایران در وین هفته آینده از سر گرفته می شود

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز شنبه گفت، هفتمین دور مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران در وین هفته آینده پس از انجام رایزنی‌های شرکت‌کنندگان در پایتخت خود از سر گرفته می‌شود.

اولیانوف: مذاکرات توافق هسته ای با ایران در وین هفته آینده از سر گرفته می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اولیانوف به خبرنگاران گفت: «این دور کامل نشده است. دور هفتم ادامه خواهد یافت. شرکت کنندگان تصمیم گرفتند که یک استراحت فنی، به ویژه برای مشاوره در پایتخت خود داشته باشند تا در مورد چگونگی شکل گیری توافق، بیشتر فکر کنند.»

به نقل از اسپوتنیک، این مقام روسی افزود: «زمانی که مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود، امیدواریم از شدت اوضاع کاسته شود.»

اولیانوف خاطرنشان کرد که تمایل تهران برای جلوگیری از فروپاشی برجام موجه و منطقی است، بنابراین اگر ایران به تضمین‌های اضافی نیاز داشته باشد، ممکن است در مورد آن بحث شود.

وی افزود: «ما می‌توانیم به بیانیه مشترک رهبران ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه در 30 اکتبر که در آن جمله جو بایدن، درباره آمادگی ایالات متحده برای احترام به توافق هسته‌ای بازگردانده شده گنجانده شده است، نگاه مثبتی داشته باشیم. تا زمانی که ایران این کار را انجام دهد. شاید این عنصری از یک تضمین سیاسی باشد. فقط باید آن را به عنوان بخشی از روند مذاکره، مد نظر داشت.»

وی همچنین به پیشنهاد ایران برای تغییر پیش نویس سند اشاره کرد که با واکنش تند کشورهای غربی مواجه شد.

وی اظهار کرد: «همانطور که می‌دانم، شرکای غربی ما این تصور قوی را داشتند که طرف ایرانی خواستار تغییر اساسی در پیش‌نویس سند هسته‌ای که در شش دور قبلی توافق شده بود، داشتند. آن ها کر کردند این رویکرد بیش از حد رادیکال است، به همین دلیل چنین واکنش تندی از خود نشان دادند.»

این مقام روسی همچنین خاطرنشان کرد: «در مذاکرات هسته ای در وین قاعده ای وجود دارد که به شرح زیر است: "تا زمانی که همه چیز توافق نشود، هیچ چیز توافق نمی شود".»

این دیپلمات ادامه داد: «به این معنا که اصلاحات و تغییر موضع همیشه امکان پذیر است. اما مطلوب است که این اصلاحات مدنظر باشد و به مانعی در مسیر پیشرفت تبدیل نشود. بنابراین وضعیت، دراماتیک نمی شود.»

روز دوشنبه دور دیگری از مذاکرات با ایران درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در پایتخت اتریش آغاز شد. موضوع لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، موضوع اصلی گفتگو بود.

ایران در سال 2015 با گروه 1+5 که شامل آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا می شود، توافق هسته ای موسوم به برجام را امضا کرد؛ که تهران را ملزم کرد که برنامه هسته ای خود را کاهش دهد و ذخایر اورانیوم خود را در ازای کاهش تحریم ها به شدت کاهش دهد. در ماه مه 2018، ایالات متحده موضع آشتی جویانه خود را کنار گذاشت و از برجام خارج شد و سیاست های تندرو علیه ایران را به اجرا گذاشت و این امر باعث شد تا ایران تا حد زیادی از تعهدات خود تحت این توافق چشم پوشی کند.

از ماه آوریل، وین میزبان مذاکراتی با هدف جلوگیری از فروپاشی کامل توافق هسته ای ایران بوده است.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!