جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۱:۵۵
خاورمیانه - کد خبر : 12138
يكشنبه، ۱۴ شهريور، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

اولیانوف: ایران آماده ادامه‌دادن گفت‌وگوهای وین در خصوص برجام است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی نوشت: باتوجه به صحبت های آیت الله رئیسی ایران آماده ادامه‌دادن گفت‌وگوهای وین در خصوص برجام است.

اولیانوف: ایران آماده ادامه‌دادن گفت‌وگوهای وین در خصوص برجام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، جمهوری اسلامی ایران را آماده ازسرگیری مذاکرات وین توصیف کرد.

اولیانوف بامداد یکشنبه(14 شهریور) در صفحه توئیتر خود، با اشاره به صحبت‌های تلویزیونی آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «از این بیانات پیداست که ایران آماده ادامه‌دادن گفت‌وگوهای وین در خصوص برجام است».

میخائیل اولیانوف درباره زمان برگزاری دور جدید این گفت‌وگوها در وین گفت: «البته هنوز مشخص نیست که این گفت‌وگوها چه زمانی ادامه پیدا خواهند کرد».

دکتر ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: «در مذاکره به دنبال رفع تحریم ها خواهیم بود.غربی‌ها می‌خواهند گفت‌گو همراه با فشار و تهدید باشد. ما یک قدم هم از منافعم ملت عزیزمان عقب‌نشینی ‌‌‌نمی‌کنیم و برای مذاکره، مذاکره نخواهیم کرد. گفت‌وگوی نتیجه‌محور را دنبال می‌کنیم تا با رفع تحریم‌ها زندگی مردم رونق بگیرد».

پیش از این نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده بود: برای ایران مذاکره‌ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد. با این حال، تاریخ شروع دور هفتم این مذاکرات هنوز اعلام نشده است.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به تعهدات کامل ذیل برجام بازگردند، حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا به دست‌کم سه تا شش ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه ایالات متحده طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید داشته اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!