جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۵۶
اروپا و آمریکا - کد خبر : 9863
يكشنبه، ۰۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

اوضاع مالی جانسون خراب است

گزارش ها حاکی از آن هستند که نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون بعد از جدایی از همسرش به شدت درگیر مشکلات مالی و بدهکاری می باشد.

اوضاع مالی جانسون خراب است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارشها، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به خاطر طلاق، داشتن چند فرزند و کاهش درآمدش شدیدا دچار مشکلات مالی شده است.

این در حالی است که براساس شنیده ها، جانسون دنبال حامیان مالی برای پرداخت هزینه معیشت خود می باشد.

بوریس جانسون به دلیل وضعیت مالی که به آن دچار شده از پولهای اهدایی حزب محافظه کار و حامیان مالی سیاسی دیگر برای پرداخت هزینه‌های زندگی‌اش استفاده می کند و  این پولها را صرف نوسازی اقامتگاه نخست وزیری خود در خیابان داونینگ، رفتن به تعطیلات به حوزه کارائیب با نامزدش کری سیموندز، پرستار بچه، مربی شخصی و غذاهای بیرون بر به ارزش ۲۷۰۰۰ پوند کرده است.

برخی مفسران نزدیک به جانسون می‌گویند این مشکلات مالی ادعایی او در اثر کاهش درآمدش بعد از ورود به نخست وزیری به همراه پرداخت هزینه‌های تعداد نامشخص فرزندانش و همین طور هزینه‌های مربوط به جدایی از همسر دومش مارینا ویلر، بروز پیدا کرده‌اند.درست بودن این ادعاها درباره مشکلات مفروض جانسون بدون دسترسی پیدا کردن به سوابق مالی شخصی او غیرممکن است. با تحلیل درآمد اعلام شده او و همچنین در نظر گرفتن رفتارهای گذشته او، می‌توان در این ادعاها تردید کرد.

اول اینکه حقوق ۱۶۰ هزار پوندی جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس همچنان او را در رده یک درصد اول همه درآمدهای انگلیس قرار می‌دهد. در عین حال بر خلاف اکثر مردم هزینه‌های مربوط به مسکن، حمل و نقل و بخش عمده هزینه‌های معیشت او توسط پول مالیات دهندگان پوشش داده میشود.هر چند که جانسون بعد از رسیدن به نخست وزیری با کاهش چشمگیر منابع اصلی درآمدش مواجه شده اما قبل از نخست وزیری، او یکی از پردرآمدترین سیاستمداران کشورش بوده و از ستون نویسی در نشریه تلگراف سالی ۲۷۵ هزار پوند به علاوه حقوقش به عنوان یک سیاستمدار درآمد داشت.

بر اساس منافع ثبت شده او، جانسون با وجود اینکه مجبور به کنار گذاشتن آن ستون نویسی شده، همچنان از محل کتابهایش در هر سال هزاران پوند درآمد دارد.او در عین حال اعلام کرده بود که برای یک سخنرانی در سال ۲۰۱۹ در هند ۱۲۳ هزار پوند و همچنین ۸۸ هزار پوند به عنوان پول پیش پرداخت یک کتاب منتشر نشده از سمت ناشرش دریافت کرده است.با این حال به رغم این درآمدهای سابق و فعلی، چند روز پیش یک گزارش ساندی تایمز از یک منبع دولتی نقل کرد که نخست وزیر انگلیس به حدی دچار مشکلات مالی شده که در ابتدای همه گیری شرکت در چند نشست اضطراری کلیدی را از دست داد تا "روی یک کتاب بیوگرافی شکسپیر که به پولش برای تامین هزینه‌های طلاقش بسیار نیاز داشت، کار کند". در عین حال نزدیکان به جانسون می‌گویند که او از پرداخت بدهی‌هایش شانه خالی می‌کند.

سونیا پورنل، بیوگرافی نویس جانسون گفت: یکی از چیزهایی که یک نفر در همان ابتدای کارم در آنجا به من گفت این بود که او از تو پول قرض خواهد کرد. هرگز به او پول قرض ندهید، چون او از همه پول قرض میگیرد و دیگر پس نمی‌دهد.با این حال جانسون با برخورداری از چند خانه، معاملات مربوط به کتابهایش و یک حقوق پر و پیمان با استانداردهای منطقی وضع خوبی دارد. با این حال کسانی که جانسون را می‌شناسند او را فردی خسیس می‌دانند.

او در اولین قرار با همسر دومش طبق ادعای خودش او را به منظور خودداری از پرداخت پول ناهار به یک دیدار با "هیر کریشناس" برد و در سال ۲۰۰۸ به ایونینگ استاندارد گفت: او هرگز من را به خاطر این کار نبخشید. او همچنین یک بار با کارفرمای سابقش مکس هیستینگز ۱۰۰۰ پوند شرط بندی کرده و باخت اما از پرداخت آن امتناع کرد. او یک بار قبول کرد که شرطش را به او پرداخت کند اما با فرستادن یک پاکت خالی او را سر کار گذاشت.همچنین افراد نزدیک به جانسون میگویند که یکی از دلایل ظاهر شلخته او این است که میل به پول خرج کردن برای لباسهایش ندارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!