جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۵۹
دفاعی - کد خبر : 7608
دوشنبه، ۱۱ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

انواع هواپیماهای نظامی ، ترابری سنگین و بالگرد به نیروهای مسلح تحویل شد

نیروهای مسلح پس از پیروزی انقلاب با مشاهده تحریم های شدید نظامی کشورهای خارجی علیه ایران، دست شان را بر روی زانوهای خود گذاشتند و قدم در راه خودکفایی در عرضه های مختلفی گذاشتند

انواع هواپیماهای نظامی ، ترابری سنگین و بالگرد به نیروهای مسلح تحویل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مراسم تحویل انواع هواپیماهای نظامی ، ترابری سنگین ، بالگرد و همچنین ده ها موتور پیشرفته در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ، امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیرو ارتش برگزار شد.

در این مراسم 9 فروند هواپیمای نظامی ، 10 فروند بالگرد و ده ها موتور بازآماد شده در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تحویل نیروها مسلح شد. امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه این میدان پویایی گویای شکست حداکثری فشار حداکثری دشمن و موفقیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت:

دشمن با دو راهبرد تحریم و عدم اجازه خرید تجهیزات تلاش کرد ایران را شکست دهد اما جمهوری اسلامی با سه راهبرد اتکا به توان داخلی ، بهینه سازی تجهیزات دفاعی و امنیتی با شرایط روز و ساخت تسلیحات بومی در حوزه های مختلف رزم زمینی ، دریایی ، موشکی و سایبری توانست دشمن را شکست دهد.

وزیر دفاع در ادامه گفت: سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع براساس ماموریت ذاتی خود گام های موثری در زمینه افزایش توان رزم نیروهای مسلح در حوزه تعمیرات اساسی و ارتقای انواع هواپیما ، بالگرد و موتورهای نظامی برداشته است و به نحوی که در سال جاری موفق به اورهال و تعمیر اساسی ده ها فروند هواپیما ، بالگرد و موتورهای مورد نیاز نیروها مسلح شده است.

وی 9 فروند هواپیمای بازآماده شده را از نوع هواپیماهای نظامی f4 , f14 ,f22 میراژ و همچنین هواپیماهای ترابری 707 ، c130 و 747 عنوان کرد و افزود:

این هواپیماها در رزم هوایی و در ماموریت های متنوع رزمی ، تاکتیکی و ترابری کاربرد فراوان دارند که با تحویل آنها به نیروهای هوایی ارتش جهموری اسلامی ایران، ناوگان رزم هوایی نیروهای مسلح تقویت خواهد شد.

سرتیپ حاتمی 10 فروند بالگرد بازآماده شده را از انواع متنوع بالگردهای شرقی و غربی 214 ، 205 ، 206 ، 209 ، 212 و میل شرقی 171 برشمرد و گفت: این بالگردها دارای کاربری های رزمی ، انتظامی و امدادی هستند که برای بهره برداری یگان هایی از نیروهای هوایی ارتش ، هوانیروز ، نیروی دریایی سپاه و هواناجا تحویل می شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروهای مسلح پس از پیروزی انقلاب با مشاهده تحریم های شدید نظامی کشورهای خارجی علیه ایران، دست شان را بر روی زانوهای خود گذاشتند و قدم در راه خودکفایی در عرضه های مختلفی گذاشتند، گفت:

در این مسیر ، ساخت انواع جنگ افزار ها و تسلیحات دفاعی متناسب با نیاز روز و همچنین بازآماد و بازطراحی ادوات نظامی موجود که از گذشته در کشور وجود داشت، دو راهبرد اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران شد.

وی تصریح کرد: اورهال تجهیزات نظامی سبک ، نیمه سنگین و سنگین توسط متخصصان داخلی ، مسیری کم هزینه و مطمئن برای ارتقا توان دفاعی نیروهای مسلح است. شیوه ای که در دکترین دفاعی ایران نیز به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با طراحی و تولید قطعات مورد نیاز و اورهال انواع هواپیما، موجب شد تا در طول این سال ها خللی در توان رزم هوایی نیروهای مسلح ایجاد نشود، عنوان کرد:

هواپیماهای نیازمند به تعمیرات اساسی نیروهای مسلح همواره بدون هیچگونه وابستگی و با بهره گیری حداکثری از توان صنعتی حوزه دفاع ، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و به ویژه همکاری و حمایت صمیمانه نیروی هوایی ارتش بازآماد و به موقع تحویل یگان های هوایی نیروهای مسلح شده است.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!