شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۱۴
امنیتی - کد خبر : 9117
شنبه، ۱۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

انهدام باند خرید وفروش سلاح در فضای مجازی

جانشین فرمانده ناجا :دارندگان سلاح بایستی سلاح‌های خود را تحویل دهند تا به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار نگیرند

انهدام باند خرید وفروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فضای حقیقی و مجازی؛ پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی مطلع شد.

 وی ادامه داد: این باند متخلف با اقدامات به موقع و هوشیارانه پلیس طی ۴۸ ساعت شناسایی و در کمتر از دوهفته تمامی اعضای آن دستگیر شدند.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص سلاح‌های کشف شده عنوان کرد: تمامی سلاح‌های کشف شده ساخت آمریکاست و از ترکیه وارد شده است، لذا از کشور ترکیه درخواست داریم از ورود محموله‌های ضدانسانی و امنیتی در کشور جلوگیری کند.جانشین فرمانده ناجا باتاکید بر اهمیت برخورد با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و حقیقی تصریح کرد: دشمنان بدانند که تمامی توطئه‌های آن‌ها با هوشیاری سربازان اسلام در نطفه خفه خواهد شد.

 این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در مقابل هنجارشکنی‌ها و افرادی که نظم و آرامش جامعه را برهم می‌زنند سکوت کنیم چراکه این مهم، خط قرمز ماست.

 وی همچنین ادامه داد: با وجود نخبگان و افراد مسلط و هوشیار اجازه عرض اندام به افرادی که وارد پازل دشمن شده اند و قصد برهم زدن نظم و آرامش و امنیت جامعه را دارند، نمی‌دهیم و ناجا با افراد هنجار شکن به طور جدی و قاطعانه برخورد می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: برای خرید و فروش سلاح چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مجازات سنگین در نظر گرفته شده است (۶ ماه تا ۱۰ سال حبس)؛ ناجا برخورد با این امر مهم را به عنوان ماموریت ذاتی و جدی دنبال می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا از شهروندان خواست که هر گونه خبر مبنی بر خرید و فروش، ساخت و نگهداری سلاح را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و همچنین شماره‌های ۱۹۷ و ۱۴۷ اطلاع دهند و یقین داشته باشند که پلیس این موضوع مهم را با جدیت پیگیری و برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین تاکید کرد: استفاده از سلاح در مراسم‌ها و مناسبت‌ها ممنوع و جرم است و به شدت برخورد خواهیم کرد، بحمدالله دستگاه قضایی نیز در این خصوص همراه و همسو با ناجاست.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در استان خوزستان تلفات بسیاری را شاهد بوده ایم از این رو تمامی دستگاه‌ها و به ویژه رسانه‌ها برای رعایت حقوق شهروندی باید پای کار بیایند تا دارندگان سلاح احساس ناامنی کنند.

 این مقام ارشد انتظامی در ادامه تاکید کرد: دارندگان سلاح بایستی سلاح‌های خود را تحویل دهند تا به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار نگیرند.

 سردار رضایی در پایان از تمامی رزمندگانی که شبانه روز در سراسر کشور در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح جامعه تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!