جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۳۷
محیط زیست - کد خبر : 12901
پنجشنبه، ۰۸ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

انقراض 23 گونه جانوری در آمریکا

دارکوب کاکل دار، که آخرین بار تقریباً 80 سال پیش مشاهده شده بود، یکی از 23 گونه حفاظت شده است، که طبق گزارش دولت آمریکا منقرض شده است.

انقراض 23 گونه جانوری در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اگرچه دارکوب و برخی دیگر از موجوداتی که برای حذف از فهرست گونه های در معرض خطر ایالات متحده پیشنهاد شده اند، ده ها سال است که منقرض شده اند؛ دانشمندان هشدار می دهند که تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت انسان و تخریب زیستگاه ها می تواند چنین انقراض هایی را شایع تر کند.

به نقل از رویترز، دب هالند، وزیر کشور آمریکا گفت: "با تغییرات آب و هوایی و از دست دادن مناطق طبیعی که گونه های جانوری بیشتری را به لبه پرتگاه کشانده، اکنون زمان آن فرا رسیده است که تلاش های پیشگیرانه، مشارکتی و ابتکاری را برای نجات حیات وحش آمریکا در دستور کار خود قرار دهیم."

مصوبه "ماهی و حیات وحش آمریکا"، قانون اصلی در آمریکا برای حفاظت از گونه های جانوری، که در سال 1973 به تصویب رسید و بزرگترین بخش از حیات وحش قاره آمریکا را شامل می شود، تقربیاً از همان روزهای ابتدایی نادیده گرفته شد.

برایان هیرس، سخنگوی وزارت کشور، بیان کرد، که 11 گونه که قبلاً در این قانون ذکر شده بود طی سال ها به عنوان گونه های منقرض شده طبقه بندی شده است.

به گفته آژانس محیط زیست وزارت کشور آمریکا، 23 گونه ای که اکنون برای فهرست بندی پیشنهاد می شوند شامل خفاش میوه، 11 گونه پرنده، هشت نوع صدف آب شیرین، دو نوع ماهی و یک گیاه گلدار از خانواده نعناع، می باشند.

دارکوب کاکل دار، که در میان پرندگان به عنوان "پرنده پروردگار" شناخته می شود، بزرگترین گونه دارکوب در آمریکا بود؛ اما قطع جنگل های قدیمی در جنوب ایالات متحده، زیستگاه آن را از بین برد.

همچنین در این فهرست پرنده ای وجود دارد که یکی از نادرترین پرندگان آواز خوان آمریکا محسوب می شود؛ که از سال 1962 در ایالات متحده در طبیعت مشاهده نشده است. آخرین مشاهده مستند پرنده مهاجر در کوبا در سال 1981 ثبت شده است.

به گفته سرویس حیات وحش، از سال 1970 با تغییرات سریع محیطی مرتبط با فعالیت های انسانی، جمعیت پرندگان به طور کلی در حدود 3 میلیارد در آمریکای شمالی کاهش یافته است.

این سرویس می گوید یازده گونه از گونه هایی که برای طبقه بندی منقرض شده، پیشنهاد می شوند؛ بومی هاوایی و جزایر اقیانوس آرام هستند.

هیرس گفت، سازمان خدمات حیات وحش نظرات عمومی را تا 60 روز آینده می پذیرد و رأی نهایی بعد از پایان فرصت مشخص شده، اعلام می شود.

قانون گونه های در خطر انقراض در برخی موارد نیز موفقیت آمیز بوده است؛ به گونه ای که 54 گونه جانوری به دلیل بازیابی، از وضعیت حفاظت شده خارج شده اند؛ از جمله شاهین سیاه و عقاب طاس.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!