پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۴۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 16393
سه شنبه، ۲۵ مرداد، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

انفجار دوباره در کریمه، در صورت مسئول بودن اوکراین جریان جنگ در معرض تغییر است

انفجارها روز سه شنبه یک انبار مهمات را لرزاند و قطارها را در کریمه مختل کرد، که آخرین حادثه مشابه در منطقه ای است که مسکو از آن به عنوان خط تدارکاتی برای جنگ خود در اوکراین استفاده می کند.

انفجار دوباره در کریمه، در صورت مسئول بودن اوکراین جریان جنگ در معرض تغییر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرگئی آکسیونوف، نماینده ارشد مسکو در منطقه، تایید کرد که دو نفر زخمی شدند، تردد راه آهن متوقف شد و حدود 2000 نفر از روستایی در نزدیکی انبار نظامی تخلیه شدند اما درباره علت انفجار اظهار نظر نکرد.

به نقل از رویترز، دخالت اوکراین در این حمله می تواند نشان دهد که توانایی جدیدی برای حمله عمیق تر به خاک روسیه دارد و به طور بالقوه پویایی جنگ شش ماهه را تغییر می دهد.

شبه جزیره کریمه در دریای سیاه، که روسیه در سال 2014 از اوکراین ضمیمه کرد، پایگاه ناوگان دریای سیاه روسیه است و یک استراحتگاه تابستانی محبوب به حساب می‌اید.

هفته گذشته، انفجارها در یک پایگاه هوایی نظامی در سواحل غربی کریمه خسارات زیادی به بار آورد و چندین هواپیمای جنگی روسیه را منهدم کرد. مسکو آن را یک حادثه نامید، اگرچه انفجارهای پشت هم بیانگر چیز دیگری است.

خبرگزاری RIA روسیه اعلام کرد که هفت قطار مسافربری با تأخیر مواجه شده و تردد ریلی در بخشی از این خط در شمال کریمه به حالت تعلیق درآمده است. این حادثه می تواند توانایی روسیه را برای پشتیبانی از نیروهای نظامی در اوکراین مختل کند.

اوکراین رسماً مسئولیت انفجارها در کریمه را تأیید یا رد نکرده است، اگرچه مقامات این کشور آشکارا بروز حوادثی را در سرزمینی که تا هفته گذشته در کنترل مسکو خارج از محدوده حمله امن به نظر می رسید، تشویق میکنند.

روز سه‌شنبه، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی رمزآلود نوشت: «یک یادآوری: کریمه ی اوکراین درباره دریای سیاه، کوه‌ها، تفریحات و گردشگری بود، اما کریمه اشغال شده توسط روس‌ها درباره انفجار انبارها و خطر بالای مرگ است.»

کیف قصد دارد خطوط تدارکاتی روسیه را پیش از یک ضدحمله برنامه ریزی شده اوکراینی مختل کند.

با ادامه جنگ از 24 فوریه، توجه در روزهای اخیر نیز بر گلوله باران در مجاورت نیروگاه هسته ای زاپروژیا در جنوب اوکراین متمرکز شده است. هر دو طرف یکدیگر را به خاطر به خطر انداختن بزرگ‌ترین تأسیسات هسته‌ای اروپا که روسیه با وجود بهره‌برداری تکنسین‌های اوکراینی آن را تصرف کرده است، مقصر دانسته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روسیه را به استفاده از این سایت به عنوان سپر حملات و نزدیک تر کردن خطر یک فاجعه هسته ای متهم کرده است. او خواهان تحریم های جدید علیه بخش هسته ای مسکو است.

مقامات روسی می گویند این دشمنان آنها هستند که نیروگاه را گلوله باران می کنند.

اوکراین و حامیان غربی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به راه‌اندازی یک جنگ تجاوزکارانه به سبک امپریالیستی متهم می‌کنند.

پوتین ایالات متحده را متهم کرد که با حمایت از دولت زلنسکی، در تلاش است تا درگیری در اوکراین را کش دهد. پوتین در کنفرانسی گفت که واشنگتن همچنین می‌خواهد پس از «یک تحریک کاملاً برنامه‌ریزی‌شده» با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، «سیستم مشابه ناتو» را به منطقه آسیا و اقیانوسیه گسترش دهد.

حتی به عنوان بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از سال 1945 تاکنون، پیشرفت هایی در مورد توافق غلات برای کاهش بحران جهانی غذایی ایجاد شده بر اثر جنگ وجود دارد.

صادرات غلات اوکراین به دلیل بسته شدن بنادر دریای سیاه کاهش یافته است، قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش داده و ترس از کمبود غذا در آفریقا و خاورمیانه را برانگیخته است.

در میدان نبرد، طرفین هیچ تغییر عمده ای در مواضع گزارش نکردند.

اوکراین از ادامه گلوله باران و حملات موشکی روسیه در منطقه شرقی دونباس و موفقیت در دفع پیشروی های روسیه در نزدیکی پالایشگاه نفت لیسیچانسک در منطقه لوهانسک دونباس خبر داد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!