سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۹:۱۸
نظامی بین الملل - کد خبر : 16226
شنبه، ۱۱ تير، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

انفجار در میکولایف اوکراین، پس از کشته شدن 21 نفر در نزدیکی اودسا با موشک های روسی

شهردار میکولایف گفت: «انفجارهای قوی بامداد روز شنبه شهر میکولایف اوکراین را لرزاند». این اتفاق یک روز پس از آن که مقامات گفتند حداقل 21 نفر در اثر اصابت موشک های روسی به یک ساختمان در نزدیکی اودسا کشته شدند، رخ داد.

انفجار در میکولایف اوکراین، پس از کشته شدن 21 نفر در نزدیکی اودسا با موشک های روسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آژیرهای حمله هوایی در سراسر منطقه میکولایف، که در مرز بندر حیاتی اودسا قرار دارد، قبل از انفجارها به صدا درآمد.

به نقل از رویترز، الکساندر سنکویچ، شهردار میکولایف در تلگرام نوشت: "انفجارهای قوی درحال رخ دادن است! در پناهگاه ها بمانید!"

هنوز مشخص نشده است که چه چیزی باعث این انفجارها شده است. رویترز به طور مستقل نتوانست این گزارش را تأیید کند.

انفجارهایی که در بامداد روز جمعه بخشی از یک ساختمان را نابود کرد، حمله ای که به گفته اوکراین، حمله به غیرنظامیان است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در سخنرانی شبانه خود در روز جمعه، این حملات را به عنوان "تروریسم روسی هدفمند و عمدی و نه نوعی خطا یا حمله موشکی تصادفی" محکوم کرد.

کیف می‌گوید مسکو حملات موشکی دوربرد خود را تشدید کرده و به اهداف غیرنظامی دور از خط مقدم حمله کرده است. روسیه می گوید که سایت های نظامی را هدف قرار داده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مبنی بر عدم درگیری نیروهای مسلح روسیه با اهداف غیرنظامی اشاره کرد.

یک موشک روسی در اوایل این هفته به یک مرکز خرید شلوغ در مرکز اوکراین اصابت کرد و دست کم 19 نفر را کشت.

 

جستجو در آوار

ساکنان روستای سریوکا در نزدیکی اودسا به کارگران کمک کردند تا از میان آوار یک بلوک آپارتمانی 9 طبقه که بخشی از آن در حمله صبح روز جمعه ویران شده بود، عبور کنند.

سرگی براتچوک، سخنگوی اداره منطقه ای اودسا، گفت که کشته شدن 21 نفر از جمله یک پسر 12 ساله تایید شده است.

براتچوک گفت که روز شنبه برای کشته شدگان این حمله مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

حمله به سریوکا اندکی پس از آن صورت گرفت که روسیه نیروهای خود را از جزیره مار خارج کرد، یک جزیره مهم استراتژیک در حدود 140 کیلومتری جنوب شرقی اودسا که در روز اول جنگ تصرف کرده بود.

والری زالوژنی، رئیس ستاد کل اوکراین، روسیه را متهم کرد که به اظهاراتش مبنی بر اینکه جزیره مار را به عنوان "حسن نیت" ترک کرده است، پایبند نیست. زالوژنی در کانال تلگرام خود گفت که دو هواپیمای جنگی روسیه عصر جمعه از پایگاهی در کریمه برخاسته و اهدافی را در این جزیره بمباران کردند.

رویترز نتوانست صحت ویدئو یا اقدام روسیه را تایید کند. هیچ اظهارنظر فوری از طرف روسیه وجود نداشت.

نیروهای روسیه از جزیره مار برای کنترل شمال غربی دریای سیاه و محاصره اوکراین، یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان، استفاده کرده بودند.

پوتین روز پنجشنبه با رئیس‌جمهور اندونزی دیدار کرد و روز جمعه تلفنی با نخست‌وزیر هند گفت‌وگو کرد و به هر دو واردکننده بزرگ مواد غذایی قول داد که روسیه تامین‌کننده بزرگ غلات باقی خواهد ماند.

 

بدون گاز، برق، آب

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، از بخش‌هایی از نیروهای روسیه که در «عملیات نظامی ویژه» مسکو در اوکراین شرکت داشتند، بازدید کرد. مشخص نیست که آیا گراسیموف به خاک اوکراین سفر کرده است یا خیر.

تشدید حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین همزمان با موفقیت نیروهای این کشور در میدان نبرد در شرق، با هدف وادار کردن اوکراین به واگذاری استان های لوهانسک و دونتسک، انجام می گیرد.

مسکو از زمان تصرف شهر سورودونتسک در هفته گذشته پس از برخی از شدیدترین نبردهای جنگ، در آستانه تصرف لوهانسک بوده است.

آخرین سنگر اوکراین در لوهانسک، لیسیچانسک است که در معرض تصرف روسیه قرار دارد.

سرگی گایدای، فرماندار لوهانسک در تلگرام گفت: "خانه های مسکونی در روستاهای مورد حمله یکی یکی در حال سوختن هستند. با چنین تراکم بمباران، ما فقط زمان داریم تا مجروحان را نجات دهیم. آتش به طور همزمان در چندین مکان وجود دارد. ما به سختی وقت داریم که آتش سوزی های بزرگ لیسیچانسک را خاموش کنیم.

پاولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفت که چهار غیرنظامی در این منطقه در روز جمعه در گلوله باران روسیه کشته و 12 نفر زخمی شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین از گلوله باران گسترده روسیه در روز جمعه از جمله خارکیف در شمال و حمله توپخانه ای به مواضع نیروهای اوکراینی در مناطق مرزی سومی و چرنیهف خبر داد.

زلنسکی گفت که در شرق و جنوب اوکراین به تسلیحات بیشتری نیاز است و پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده در حال ارسال دو سامانه موشکی زمین به هوای ناسامس، چهار رادار ضد توپخانه اضافی و مهمات به عنوان بخشی از آخرین بسته تسلیحاتی خود است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!