سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۸:۲۸
بین الملل - کد خبر : 490
سه شنبه، ۰۲ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

حملات هوایی به عربستان را مشروط متوقف می‌کنیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: کشور و سرزمین ما در معرض خطرناکترین استعمار و تجاوز تاریخ قرار دارد و و ۵ سال است که به صورت زمینی و دریائی و هوائی محاصره شده و بمباران می‌شود. بنابراین کاملا طبیعی است که برای پاسخ به این تجاوز به پا خیزیم و از کرامت و حاکمیت و استقلال خود دفاع کنیم.

حملات هوایی به عربستان را مشروط متوقف می‌کنیم

ایران زمین: عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: مادامی‌که تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد، عملیات پهپادی و موشک­‌های بالستیک علیه اهداف مهم حیاتی و استراتژیک در عمق کشورهای ائتلاف متجاوز ادامه خواهد داشت و ما هرگز در برابر این جنایت­‌های انسانی و مادی دست روی دست نخواهیم گذاشت.


به گزارش ایران زمین، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با اشاره به آخرین وضعیت جنگ عربستان سعودی و یمن، گفت: کشور و سرزمین ما در معرض خطرناکترین استعمار و تجاوز تاریخ قرار دارد و و ۵ سال است که به صورت زمینی و دریائی و هوائی محاصره شده و بمباران می‌شود. بنابراین کاملا طبیعی است که برای پاسخ به این تجاوز به پا خیزیم و از کرامت و حاکمیت و استقلال خود دفاع کنیم.


حملات ما پاسخ جنایات عربستان است


قحوم تاکید کرد: مادامی‌که تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد، این حملات حق مسلم و تضمین شده ماست و این عملیات و هدف گیری‌ها علیه اهداف و مواضع حیاتی در پاسخ به تجاوز و ارتکاب جنایتهایی است که انسانیت را دردمند می‌کند. ما به صورت کاملا رسمی اعلام کردیم که این تاسیسات نفتی در «بقیق» و مناطق دیگر را ما مورد هدف قرار داده‌‌ایم و این عملیات تا زمانی که دشمن متجاوز و محاصره کشور پا بر جا باشد، ادامه خواهد یافت. کشورهای ائتلاف متجاوز باید حساب خود را بازبینی کنند و تجاوز را متوقف و محاصره تحمیل شده علیه کشور را رفع کنند.

 

قحوم: برای ما مهم نیست که دشمن به بدعت رسانه‌ای متوسل شود و برای توجیه شکست خود، ایران را وارد بازی کند، این کار دشمن است و ما به آن اهمیتی نمی‌­دهیم، ما از خود، سرزمین و مردم و کرامت و استقلالمان دفاع می­‌کنیم.


وی در پاسخ به این پرسش که برخی کشورها مانند عربستان و آمریکا، ایران را به دخالت در حملات آرامکو متهم می­‌کنند، تأکید کرد: برای ما مهم نیست که دشمن به بدعت رسانه‌ای متوسل شود و برای توجیه شکست خود، ایران را وارد بازی کند، این کار دشمن است و ما به آن اهمیتی نمی‌­دهیم، ما از خود، سرزمین و مردم و کرامت و استقلالمان دفاع می­‌کنیم. این تجاوز از سوی واشنگتن اعلام شده و آمریکا کلاهک جنگ در این حمله به شمار می‌رود. در واقع آمریکاست که تصمیم گیرنده جنگ و یا توقف آن است و امارات و عربستان فقط ابزارهای پست برای اجرای طرح نابودگرانه آن در یمن و منطقه هستند.


وی تاکید کرد: همه می‌دانند که رژیم‌های خلیجی مورد حمایت آمریکا و در راس آنها عربستان رژیم‌هایی آمریکایی هستند و آمریکا در این کشورها پایگاه‌های نظامی دارد، بنابراین آمریکا به اعتراف خودشان، گاو عربستان و دیگر رژیم­‌های خلیجی را در مقابل به اصطلاح حمایت از آنها دوشیده و همزمان از آنها باج خواهی کرده و به صورت علنی و آشکار می­‌گوید که باید در مقابل حمایت آمریکا هزینه پرداخت کنید و این موضوع بر همه کاملا واضح و مبرهن است.

مشکل یمن، دخالت بیگانگان است


عضو شورای سیاسی انصار الله تاکید کرد: عملیات پهپادی و موشک‌های بالستیک علیه اهداف مهم حیاتی و استراتژیک در عمق کشورهای ائتلاف متجاوز ادامه خواهد داشت و مادامی که تجاوز و محاصره ادامه دارد، ما هرگز در برابر این جنایت­‌های انسانی و مادی دست روی دست نخواهیم گذاشت. توقف تجاوز و محاصره خواست تمام مردم یمن است و زمان برای بازبینی و حسابرسی پیش روی ماست. مشکل در یمن در دخالت‌های آمریکا و عربستان نهفته است و اگر این دو کشور از یمن دست بردارند، یمن در سلامت و عافیت خواهد بود.


وی همچنین درباره تهدید امارات به حملات پهپادی علیه تأسیسات حیاتی در صورت عدم خروج از یمن و تعیین بازه زمانی مشخص در این باره گفت: این موضوع به تصمیم فرماندهی نظامی برای تعیین اهداف و موضوعات دیگر باز‌می‌گردد.


گفتنی است که جنبش انصارالله یمن هفته گذشته به آرامکو تاسیسات نفتی عربستان سعودی حملات پهبادی و موشکی کرد. البته یمن همان زمان مسئولیت این حملات را برعهده گرفت ولی ریاض ادعا کرد که ایران نقش پنهان و کلیدی در این حملات داشته است؛ ادعایی که چه از جانب ایران و یمن صراحتا رد شد. البته این همه ماجرا نبود و امارات دیگر متحد عربستان سعودی در منطقه یمن را به حملات هوایی به جبران حادثه آرامکو تهدید کرد؛ موضوعی که در نهایت با واکنش یمنی‌ها همراه شد تا اعلام کنند که در صورت توقف حملات عربستان سعودی، حملات هوایی و پهبادی خود را متوقف می‌کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!