پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۲۱
اجتماعی - کد خبر : 3348
دوشنبه، ۲۵ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

انسداد شبانه آزادراه تهران-شمال تا ۱۵ خرداد

رئیس پلیس راه فاتب گفت: محور آزاد راه تهران-شمال و بالعکس از ساعت ۱۹ الی ۷ صبح روز بعد تا نیمه خرداد ماه مسدود است.

انسداد شبانه آزادراه تهران-شمال تا ۱۵ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرهنگ نورالله خادم رئیس پلیس راه فاتب اظهار کرد:  به علت اجرای عملیات نصب سامانه‌های مدیریت راه، پایش تصویری، سیستم‌های هوشمند تاسیسات الکترو مکانیکال تونل‌ها از مورخه ۲۴ فروردین الی ۱۵ خرداد از ساعت ۱۹ الی ۷ صبح روز بعد، ورودی آزادراه از اتوبان شهید همت و اتوبان آزادگان در حوزه پلیس راه فاتب (جنوب به. شمال) و از ورودی جاده کرج چالوس در حوزه پلیس راه البرز (شمال به جنوب) بسته خواهد شد.

آزادراه ۳ ایران یا آزادراه تهران - شمال نام یک پروژه عظیم راه‌سازی در ایران است که قرار است تهران را به چالوس و نوشهر وصل کند. هم‌اکنون، قطعات ۱ و ۴ این آزادراه در دست بهره‌برداری و قطعات ۲ و ۳ در دست ساخت هستند.

طرح نخست این پروژه در سال ۱۳۵۳ داده شد و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران ساخت آن با جدیت دنبال شد. پس از گذشت دهه‌ها، این پروژه پیشرفت بسیاری کرده است اما هنوز گشایش نیافته است و در دست ساخت است. حوادثی نیز در آن رخ داده است، برای مثال در سال ۱۳۹۸، بخشی از این آزادراه به دلیل رانش زمین فرو ریخت.

قطعه یک آزادراه تهران-شمال

این منطقه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد، این قسمت که طول آن تقریباً ۳۲ کیلومتر است، موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف شده و مسیر قدیم، حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و زمان مسافران را به دنبال دارد.

مهم‌ترین قسمت این قطعه احداث تونل تالون به طول ۴۸۵۰ متر بوده که حفاری آن توسط چینی‌ها (شرکت STA)صورت گرفت که بعداً به دلیل تاخیرهای مکرر در اجرای پروژه و اختلافات مالی، شرکت چینی از ادامه فعالیت منع و تنها قطعات مهم در دست این شرکت باقی ماند (احداث کامل تونل ۱۱، ادامه حفاری تونل‌های ۱۳، ۱۴، ۱۵ تکمیل عملیات لاینینگ تونل تالون و احداث پل شماره شش، ۳۲۰ متری) و ادامه عملیات به هفت شرکت ایرانی (پورنام، ارسا ساختمان، شرکت دی، ناودیس راه، شرکت آباد راهان پارس، اویول و ملی ساختمان) واگذار گردید. احداث این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در اسفند ۱۳۹۸ رسماً به بهره‌برداری رسید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!