پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۱:۴۵
رفاه و تعاون - کد خبر : 10707
شنبه، ۱۲ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

انجمن‌های اولیا و مربیان بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه تبلت و موبایل تامین کردند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاون وزیر در گردهمایی مجازی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان استان‌ها گفت: مشارکت اولیا در نظام تعلیم و تربیت و در قالب انجمن اولیا و مربیان را نمادی از مشارکت واقعی، مستمر و نظام‌مند اولیاست.

انجمن‌های اولیا و مربیان بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه تبلت و موبایل تامین کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، سید جواد حسینی در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: انجمن اولیا و مربیان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند مشارکت را در آموزش و پرورش رقم زند.
 
معاون وزیر افزود: در قالب طرح هدایت بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه تبلت و موبایل توسط انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در کوتاه‌ترین زمان فراهم گشت و به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شد که این نشان از کارکرد بالای مشارکت اولیا در نظام تعلیم و تربیت است.
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشارکت را دارای سه عنصر دانست و گفت: ارادی و درونی بودن، درگیری ذهنی فرد با خود و هدفمند بودن سه عنصر اصلی مشارکت است.
 
وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت درون و برون سازمانی است، گفت: مشارکت درون سازمانی همان مشارکت معلمان، دانش‌آموزان، کارکنان، کارشناسان، پیشکسوتان و مدیران آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت است و مشارکت برون سازمانی نیز مشارکت نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی است که مشارکت اولیا در قالب انجمن‌های اولیا و مربیان در هر دو مقوله می‌گنجد.
 
حسینی با بیان اینکه مشارکت را می‌توان به سه مدل تقسیم کرد، گفت: اولین نوع مشارکت، مشارکتی است که تشریفاتی و تزئیناتی است و دومین نوع مشارکت، مشارکت محدود است که فرد می‌خواهد از طریق تصمیمی که گرفته است دیگران مشارکت کنند تا تصمیمش تایید شود.
 
وی مدل سوم مشارکت را مشارکت اصیل و واقعی عنوان کرد که در این نوع مشارکت فرد در تصمیم گیری، اجرا، نظارت و بهره‌برداری دخیل می‌شود.
 
معاون وزیر گفت: مشارکت واقعی مشارکتی با مردم است نه برای مردم، مشارکتی نظام مند، مستمر و تشکیلاتی است نه ذره‌ای، توده‌ای و پراکنده، مشارکتی تقاضا محور است نه عرضه محور و این مشارکت می‌تواند در چند بعد محقق شود.
 
وی در با بیان اینکه نخستین بعد مشارکت واقعی می‌تواند نمادین باشد، ادامه داد: مانند زمانی که افراد در پاسداشت یک روز شرکت می‌کنند و دومین بعد این است که مشارکت واقعی می‌تواند مقطعی باشد مانند زمانی که افراد در انتخابات شرکت می‌کنند. سومین بعد مشارکت واقعی، نظام‌مند و مستمر بودن آن است یعنی تشکیلاتی شکل می‌گیرد تا افراد در یک امر مشارکت کنند و چون این مشارکت استمرار و تشکیلات دارد بنابراین اثرگذاری بیشتری هم دارد.
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان در زمینه مشارکت در بعد سوم مشارکت یعنی مشارکت واقعی می‌گنجد چون این انجمن هم تشکیلات دارد و هم نظام‌مند است.
 
حسینی با بیان اینکه بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها و اجتماعی شدن با ۷ فعالیت در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است، گفت: یکی از فعالیت‌های این بسته ایجاد پارلمان مشورتی اولیای دانش آموزان استثنایی در سطح منطقه‌ای و کشوری است.
 
وی در ادامه گفت: پارلمان مشورتی اولیا مشارکت در تعلیم و تربیت در قالب نظام پارلمانی است تا اولیا مشارکت واقعی، نظام‌مند و مستمر داشته باشند.
 
حسینی گفت: در مدرسه می‌تواند انواع مشارکت اولیا به شکل نظام‌مند رقم بخورد و در همین راستا فعالیت مدرسه یاری اولیا در آموزش و پرورش استثنایی طراحی شده تا توانمندی و ظرفیت والدین شناسایی شود و تخصص آن‌ها به یاری و مشارکت در مدرسه بیاید.
 
معاون وزیر بیان کرد: در فعالیت مدرسه یاری اولیا، ۶ هزار نفر از والدین دانش آموزان استثنایی مشارکت داشتند و اولیا مدرسه یار، اولیا دانش یار، اولیا ورزش یار، اولیا وقف یار از جمله ظرفیت‌هایی بود که به کار گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه کرونا جامعه جهانی را به سمت جامعه طوفانی سوق داد، گفت: جامعه طوفانی زمانی شکل می‌گیرد که تغییرات و تحولات نظام اجتماعی سریع، فراگیر و غیر قابل پیش بینی باشد و جامعه از پیش برای تغییرات آمادگی نداشته باشد.
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: زیست بوم کرونا در همه ابعاد جامعه از جمله آموزش و پرورش تاثیر گذاشت و مدارس تعطیل شد اما با پیاده‌سازی اطلس یادگیری، آموزش تداوم پیدا کرد. کرونا علیرغم کارکردهای منفی و نامناسب، کاردکردهای مثبت نیز داشت ازجمله اینکه فناوری‌های نوین به معلمان نزدیک‌تر شد و خانواده‌ها در تعلیم و تربیت درگیر شدند.
 
حسینی افزود: با توجه به اینکه مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش استثنایی از ضروریات عصر کرونا است لذا برای آموزش والدین ۷ گروه دانش آموز استثنایی، ۷ دبیرخانه کشوری ایجاد شد تا هر یک از این دبیرخانه‌ها وظیفه توانمندسازی یک گروه از والدین را بر عهده بگیرند.
 
وی گفت: همچنین برنامه همیار معلم با هدف مشارکت اولیا در تعلیم و تربیت فرزندانشان در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!