پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۵۴
محیط زیست - کد خبر : 12031
يكشنبه، ۰۷ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

انتشار کتابی برای شیوه پایش اکوسیستم تالاب‌ها

تجربیات اقدامات عملی انجام شده در طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با همکاری و مشارکت دفتر مدیریت اکوسیستم‌های تالابی در اجرای پروتکل پایش برنامه‌های مدیریت جامع تالاب‌های چغاخور، کانی برازان، سولدوز و نوروزلو در قالب کتابی با عنوان «شیوه نامه پایش اکوسیستم تالاب‌ها» منتشر شد.

انتشار کتابی برای شیوه پایش اکوسیستم تالاب‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، تلاش برای ورود به مباحث پایشی تالاب ها با نگاه اکوسیستمی، ترسیم مسیر صحیح ورود به این موضوع و معرفی اقدامات مناسب برای پایش اکوسیستم تالاب ها از جمله مطالب کتاب حاضر ست.
 
کتاب «شیوه نامه پایش اکوسیستم تالاب‌ها» به انعکاس تجربیات اقدامات عملی انجام شده در طرح حفاظت از تالاب های ایران با همکاری و مشارکت دفتر مدیریت اکوسیستم های تالابی در اجرای پروتکل پایش برنامه های مدیریت جامع تالاب های چغاخور، کانی برازان، سولدوز و نوروزلو می پردازد.
 
سعی بر این بوده تا اقدامات لازم در مرحله پیش از شروع پایش با توجه به طبقه بندی پیشنهادی از وضعیت تالاب ها تعیین و با توجه به آن اقدامات بعدی لازم، مشخص و عملیاتی شوند،  نتیجه اجرای این روش الگوهای متفاوتی از پایش و پارامترهای مورد نیاز برای پایش را به دست داده است.
 
بنا به ضرورت در این الگو از سیستم های پایش آنلاین تا سیستم پایش توسط اپراتور به کار گرفته شده است در مطالب این کتاب که بر مبناي تجربیات است، سعی بر این بوده که بنا بر اقتضای هر تالاب مناسب ترین شیوه پایش مشخص و بکار گرفته شود.
 
تمامی محدودیت ها از جمله محدویت های محیطی، مالی، نگهداری و استمرار اقدامات پایشی، در نظر گرفته شده و راه حل های منطقی برای آنها در پیش گرفته شده است. 
 
بخش پایانی کتاب حاضر به نتایج موضوع نگهداری از داده های تولید شده،  تبدیل آنها به اطلاعات و بکارگیری آنها در مدیریت تالاب ها اختصاص دارد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!