شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۰۶
محیط زیست - کد خبر : 11259
چهارشنبه، ۰۶ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

انتشار چالش‌های محیط‌زیستی کشور در قالب کتاب

سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به مکتوب کردن تجربیات مدیران محیط زیست کشور و سیاهه چالش‌های حیات ایران زمین در قالب دو کتاب «کابینه سبز» و «سیاهه چالش‌ها» کرده است.

انتشار چالش‌های محیط‌زیستی کشور در قالب کتاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، اسماعیل حق پرست با اشاره به اینکه دو کتاب «کابینه سبز» و «سیاهه چالش‌ها» در دست انتشار است گفت: این کتاب ها به موضوع چالش ها و راه کارهای محیط زیستی ایران اختصاص دارد و به همت روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست تهیه شده اند که به زودی توزیع می شود. 
 
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از جمله مهم‌ترین تهدیدهای بشری در آینده که از مرزهای سیاسی فراتر رفته و تمام کره زمین را در بر گرفته است می توان به مسائل محیط ‌زیستی مانند آلودگی، پسماند، فرسایش خاک و خشکسالی اشاره کرد. لذا مدیریت و برنامه‌ریزی برای حل این معضلات زیست‌محیطی نیازمند نگاهی جامع، فراگیر و فرابخشی است. 
 
وی درباره کتاب کابینه سبز گفت: این کتاب با هدف استفاده از تجربه این مدیران در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت چالش‌های محیط ‌زیست در دولت بعدی تهیه و در آن با ۴۳ مدیر ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست در دولت دوازدهم گفتگو شده است.
 
حق پرست با اشاره به اینکه محیط‌ زیست و جهانی که در آن به سر می‌بریم، هیچ‌گاه تا این اندازه در معرض خطر نبوده است؛ گفت: هم‌زیستی طولانی‌مدت و هماهنگ انسان با دیگر اجزای جهان در اثر پیشرفت تکنولوژی، رشد شهرنشینی و مصرف‌گرایی و تبعات آن نظیر تغییر اقلیم، خشکسالی، پسماند و آلودگی طی قرن اخیر از بین رفته و آینده کره زمین و ازجمله خود انسان‌ها در معرض خطر و نابودی قرار گرفته است. 
 
طبق اظهارات وی در کتاب سیاهه چالش‌ها، به بیان اصلی‌ترین مشکلات زیست‌محیطی ایران بر اساس نظر کارشناسان  در قالب فصل‌های پنج‌گانه (آب، خاک، هوا، پسماند و تنوع زیستی) پرداخته شده است و سعی بر آن بوده تا چالش ها و راه‌کارهای هر کدام از آن‌ها تبیین شود.
 
کتاب «کابینه سبز» و «سیاهه چالش‌ها» اکنون در دست انتشار است و به زودی در دسترس فعالان محیط زیستی و علاقه مندان قرار می گیرد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!