پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۰:۰۷
فرهنگ و هنر - کد خبر : 13474
دوشنبه، ۰۳ آبان، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

انتشار دستورالعمل ورود گردشگران خارجی

دبیرخانه کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را اعلام و وظایف ۱۰ دستگاه مرتبط با این موضوع را منتشر کرد.

انتشار دستورالعمل ورود گردشگران خارجی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، هدف از تدوین دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا، فراهم کردن شرایط حضور گردشگران خارجی در کشور با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و عملکرد سایر دستگاه‌ها درخصوص مفاد آن به صورت دوره‌ای از سوی وزارتخانه به وزارت کشور ارائه خواهد شد.
 
وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بر اساس این دستورالعمل ۱۹ وظیفه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،پنج وظیفه ، وزارت امور خارجه  ۱۳ وظیفه ، وزارت راه و شهرسازی، هشت وظیفه، وزارت کشور، پنج وظیفه، بیمه مرکزی، سه وظیفه، وزارت اطلاعات، دو وظیفه، نیروی انتظامی، پنج وظیفه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفت وظیفه و سازمان صدا و سیما شش وظیفه بر عهده دارند.
 
وزارت گردشگری وظیفه نظارت بر اجرای این دستورالعمل را بر عهده دارد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری و گزارش‌های لازم را به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه می‌کند. وزارت گردشگری در صورت‌عدم اجرای مفاد این دستورالعمل توسط دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات گردشگری دارای مجوز، مطابق مقررات مربوطه اقدام می‌کند.
 
طبق ضوابط این دستورالعمل ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آبان ماه سال جاری برای ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم مسافری (گروهی و- انفرادی) اتباع ایرانی و خارجی از/به مرزهای زمینی همانند مرزهای هوایی، اجرا می شود.
 
این مصوبه شامل تردد مستقیم و غیرمستقیم از/به کشورهای پر ریسک اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخواهد شد. چنانچه در روند بیماری کشورهای همسایه تغییری حاصل شود که نیازمند اعمال محدودیت یا ممنوعیت تردد مسافری باشد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع تخصصی مراتب را اعلام می‌کند. به‌منظور مدیریت روند بیماری در داخل تردد مسافری (انفرادی- گروهی) با اولویت ۱۵ مرزهای زمینی که دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم است، از تاریخ یاد شده آغاز خواهد شد. صدور روادید گردشگری برای مترددین از مرزهای بین‌المللی در چارچوب دستورالعمل تردد مسافرین از سوی وزارت امور خارجه بالامانع است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!