پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۱۰
سیاست خارجی - کد خبر : 14474
پنجشنبه، ۲۵ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

امیرعبداللهیان در گفتگو با آنتونیو گوترش : فراتر از برجام هیچ تعهدی را نمی‌پذیریم

ما با حسن نیت و ابتکار عمل فعال، به دنبال رسیدن به یک توافق خوب هستیم، اما زبان تهدید را به هیچ وجه بر نمی تابیم، طرف های غربی باید بدانند که زبان تهدید در قبال ایران نتیجه معکوس می دهد.

امیرعبداللهیان در گفتگو با آنتونیو گوترش : فراتر از برجام هیچ تعهدی را نمی‌پذیریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص مذاکرات هسته ای در وین و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک بحث و تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایرانی با ابتکار عمل و اختيار لازم در این مذاکرات حضور دارد و با جدیت برای رسیدن به توافق خوب تلاش می کند.

امير عبد اللهيان عدم وجود ابتکار عمل در طرف غربي را، از عوامل کندی پیشرفت در مذاکرات دانست و تاکید کرد: ما دو متن را در موضوع لغو تحریم ها و هسته ای ارائه داده ایم. این متون منطبق بر برجام است و مطالبه ای فراتر از برجام مطرح نکرده ایم و در عین حال هیچ تعهدی نیز فراتر از برجام نمی پذیریم.

طرف ایرانی در مذاکرات، پیشنهادات خوبی را ارائه کرده که می تواند مبنای توافقی پایدار باشد. همانطور که بارها تاکید کرده ایم لازمه رفع نگرانی های ادعایی طرف های غربی، لغو كامل تحریم های برجامی است.

متعاقب محکومیت خرابکاری در سایت کرج از طرف دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای، ما به عنوان حسن نیت اعلام کردیم که اجازه نصب دوربین ها را در سایت کرج خواهيم داد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما با حسن نیت و ابتکار عمل فعال، به دنبال رسیدن به یک توافق خوب هستیم، اما زبان تهدید را به هیچ وجه بر نمی تابیم، طرف های غربی باید بدانند که زبان تهدید در قبال ایران نتیجه معکوس می دهد.

امیرعبداللهیان با توجه به سفر قریب الوقوع دبیر کل سازمان ملل متحد به لبنان در آینده نزدیک، گفت: ما همواره از وحدت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان حمایت کرده ایم. جمهوری اسلامی ایران از تلاش ها برای کمک به لبنان حمایت می کند.

لازم است جامعه بین المللی با تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان برخورد کند.

آنتونیو گوترش نیز در این گفتگو ضمن تشکر، گفتگوهای وین را مهم خواند و اظهار داشت: معتقدیم برجام سند مهمی است و ساختار آن برای صلح و ثبات بین المللی بسیار کاربردی است.

مواضع سازمان ملل متحد در مورد برجام همیشه روشن و صريح بوده که از آن حمایت کرده ایم.

دبیر کل سازمان ملل ضمن تقدیر از اقدام جمهوری اسامی ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و موافقت با نصب دوربین ها در سایت کرج، این اقدام را نشان دهنده همکاری خوب تهران با آژانس دانست که در فرایند اعتماد سازی در جریان مذاکرات تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!