چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۰:۰۵
سیاست خارجی - کد خبر : 13027
چهارشنبه، ۱۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

امیرعبداللهیان در مسکو : دولت سیزدهم آماده جهش روابط با روسیه است

ما نیازمند فرهنگ سازی برای روابط قوی با روسیه هستیم از این رو نیاز به یک زبان و فهم مشترک داریم تا تجار ما بتوانند بتوانند با وجود ظرفیت های بالا با روسيه سهم و نقش مهمی در توسعه اقتصادی ما ایفا کنند

امیرعبداللهیان در مسکو : دولت سیزدهم آماده جهش روابط با روسیه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزیر امور خارجه کشورمان که به روسیه سفر کرده است ، شب گذشته در میان مدیران نهادهای ایرانی در مسکو حضور پیدا کرد.

 حسین امیرعبداللهیان در این جمع اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور به روابط با روسیه اجرای منویات مقام معظم رهبری در نگاه راهبردی به روابط دو جانبه است.

نگاه دولت جدید و پیام من و دولت ایران برای رهبران روسیه این است که یک جهش جدی و ملموس در روابط دو کشور ایجاد شود و امیدواریم در بازه زمانی کوتاه شاهد این جهش باشيم. دولت آمادگی دارد با سرعت و منطق همکاری خود را با روسیه گسترش دهد.

وی با بیان اینکه توسعه سياست آسیایی مدنظر دولت سیزدهم است، گفت : این به آن معنی نیست که وابسته به چین و روسیه باشیم بلکه از نگاه راهبردی دو کشور برای منافع دو ملت بهره خواهیم گرفت.

در دولت ایران این نگاه وجود دارد که روسيه پوتین با روسيه شوروی تفاوت اساسی دارد، هرچند که در بین برخی تجار ایرانی این احساس وجود داشته باشد که در رویکرد روسیه تغییر جدی صورت نگرفته است. اراده و عزم پوتین در مورد روابط با ایران نگاه مثبت و تثبیت شده ای است.

امیرعبداللهیان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان بخصوص روسيه و نگاه به شرق را در اولویت خود قرار داده است و بر همین اساس یک همایش با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه و همینطور روسیه را ماه آینده در تهران برگزار خواهيم کرد که در چارچوب سیاست خارجی سفرای ما کاملا در جریان برنامه مهم توسعه اقتصادی پایدار جمهوی اسلامی ایران بدون نگاه به تحریم ها قرار گیرند و توجیه شوند.

ما نیازمند فرهنگ سازی برای روابط قوی با روسیه هستیم از این رو نیاز به یک زبان و فهم مشترک داریم تا تجار ما بتوانند بتوانند با وجود ظرفیت های بالا با روسيه سهم و نقش مهمی در توسعه اقتصادی ما ایفا کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد : دولت سیزدهم می خواهد این نگاه را عملیاتی کند، مشکل سند و تفاهم نامه بین دو کشور نداریم، بلکه محتاج فرهنگ سازی مشترک هستیم. ما وظیفه داریم برای اجرایی کردن نیت رهبران عالی دو کشور در توسعه روابط ، پیگیری و عملی کنیم و به سمتی برویم که این روابط برای مردم ما دستاورد خوبی داشته باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!