پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۳۵
سیاست خارجی - کد خبر : 15541
يكشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

امیرعبداللهیان : به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم

برای ما این مهم است که رفتار عملی آمریکایی ها در لغو تحریم ها را به طور ملموس و عینی مشاهده کنیم

امیرعبداللهیان : به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به تعیین برخی پیش شرط ها در مذاکرات وین، اظهار داشت: ما هيح پيش شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم و اساسا مذاکرات ما یک روندی دارد که موضوع پیش شرط در آن مطرح نیست.

تا این زمان که ما با هم صحبت می کنیم، موضوعی به عنوان پیش شرط مطرح نیست، ما متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط دریافت نکردیم و این مذاکرات قطعا بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب در راستای تامین منافع ملت و کشورمان باشد، پیش خواهد رفت.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه اقداماتی که روی کاغذ انجام می شود، می تواند اقدامات خوبی باشد، ادامه داد: یعنی هر فرمان اجرایی و یا اقدامی که تحریم های وضع شده پس از خروج آمریکایی ها از برجام را مجددا به حالت قبلی خود و رفع تحریم ها برگرداند، از نظر ما اقدام خوب، قلمداد می شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد، عمل طرف آمریکایی است، گفت: ما نگاه می کنیم که بر روی زمین چه اتفاقی به وقوع می پیوندد. برای ما این مهم است که رفتار عملی آمریکایی ها در لغو تحریم ها را به طور ملموس و عینی مشاهده کنیم. آنچه که برای ما ملاک است، نتیجه گفت وگوهایی است که در مذاکرات وین دنبال می کنیم و توافقی که حاصل خواهد شد.

البته آمریکایی ها از طریق برخی واسطه ها، پیام های مکرری می فرستند و مدعی هستند که ما دارای حسن نیت هستیم، اما در روند فعلی مذاکرات، ابتکار جدی و قابل توجهی را از طرف آمریکایی ندیدیم.

وی یادآور شد: بخشی از ابتکارات از نظر ما باید در مذاکرات ۱+۴ و از طريق non-Paper هایی که به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی ها تبادل می شود، قابل مشاهده باشد و با ما در عمل شاهد لغو بخشی از تحریم ها باشیم، لذا رفتار عملی آمریکا برای ما ملاک است.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر توافق دوساله و موقت، تاکید کرد: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!