شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۶:۳۳
سیاست خارجی - کد خبر : 10266
دوشنبه، ۲۴ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

امکان برگزاری انتخابات در کانادا را نداریم ؛ مذاکرات وین به بن بست نرسیده است

آنچه در وین انجام می شود به بن بست نرسیده و گفتگوها درباره برخی ظرایف فنی، سیاسی و اجرایی در حال انجام است

امکان برگزاری انتخابات در کانادا را نداریم ؛ مذاکرات وین به بن بست نرسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و سرنوشت ایران را در عرصه مدیریت کلان کشور رقم می زند. مردم ایران در بزنگاه های تاریخی خوش درخشیدند و حضور موثری داشتند و کلام آخر را زدند.

امیدوارم همه افراد چه کسانی که تصمیم گرفته اند و چه کسانی که تردید دارند، روز جمعه را به یک روز ملی دیگر در تاریخ ایران تبدیل کنند. ایران و ایرانی به دنبال منافع ملی است و روز جمعه هم این مسئله رقم خواهد خورد.

خطیب زاده با اشاره به برگزاری انتخابات در خارج از کشور گفت: این فرآیند از 6 ماه قبل آغاز شد و در آذرماه گذشته ، به کلیه نمایندگی ها طی نامه ای دستورالعملی صادر کردیم و از آنها خواستیم تمامی واجدین شرایط را برای اخذ رای احصا کرده و به مرکز اعلام کنند. براساس برآوردهای غیر رسمی سه میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط در خارج از کشور داریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه تقریبا در تمام کشورها صندوق رای داریم، بیان کرد: در سه کشور این مسئله میسر نشده است که مهم ترین آن کانادا است. این کشور در دوره قبل هم همکاری لازم را نداشت، نمایندگی ایران در نیویورک با همتای خود در این رابطه رایزنی کرده و نامه رسمی نیز داده شده ولی دولت کانادا از همکاری امتناع کرده است، بنابراین امکان برگزاری انتخابات در کانادا را نداریم.

وی به تحولات سیاست خارجی کشور در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: چهارشنبه دو هفته گذشته کمیسیون مشترک برجام برگزار شد و هیئت ها به کشور بازگشتند، در این مدت وزرای امور خارجه ایران و انگلیس هم به صورت تلفنی رایزنی کردند. همچنین نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان به تهران آمد و با وزیر امور خارجه و نماینده ایران دیدار کردند. همان روز نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در تهران با وزیر و مقامات وزارت امور خارجه رایزنی کردند.

خطیب زاده در مورد بیانیه گروه هفت درباره توان موشکی ایران اظهار کرد: تفاسیری که از قطعنامه 2231 می شود، هم خیلی بعید است و هم بسیار نادرست است. هیچ کجای این قطعنامه برنامه های موشکی ایران را محدود نکرده است، این تفاسیر به کسر اعتبار مدعیان منجر می شود. بهتر است سران این کشورها به تعهدات زمین مانده خود عمل کرده و به دخالتهای خود در امور کشورها پایان دهند.

وی راجب آخرین مذاکرات وین هم گفت: آنچه در وین در حال انجام است، کمیسیون فصلی برجام برای بازگشت آمریکا به تعهداتش است. آنچه در وین انجام می شود به بن بست نرسیده و گفتگوها درباره برخی ظرایف فنی، سیاسی و اجرایی در حال انجام است، من فکر می کنم زود است برای نتایج آنها گفتگو کنیم.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!