سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۵:۱۱
سیاست - کد خبر : 8754
چهارشنبه، ۲۵ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم

حضور نظامیان آمریکایی در منطقه کمکی به برقاری صلح و ثبات نکرده است

امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در گفتگوی تلفنی با "برهم صالح" رئیس جمهور عراق با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم این کشور مسلمان همسایه، با اعلام حمایت جمهوری اسلامی از ثبات ، امنیت و استقلال و تمامیت ارضی عراق افزود که توقیت عزت و اقتدار و تحکیم استقلال عراق و ارتقاء جایگاه منطقه ای و بین المللی این کشور از جایگاه ویژه ای برای ما برخوردار است.

با دخالت در امور داخلی عراق مخالف هستیم

روحانی با بیان اینکه امنیت عراق را امنیت خود می داند ، گفت: با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم و آن را به ضرر این کشور و کل منطقه می دانیم و معتثدیم امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه تامین شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم بازی دوگانه ای دارند و عملکرد آننان در مرزهای عراق و سوریه مبهم است، تصریح کرد: آمریکایی ها همیشه در منطقه نقش تخریبی داشته اند و حضور نظامیان آمریکایی در منطقه کمکی به برقاری صلح و ثبات نکرده است.  

وی در ادامه این گفت و گو با تاکید بر لزوم تسریع در اجرایی و علیاتی شدن توافقات قبلی از جمله پروژه راه اهن شلمچه – بصره و اتصال راه آهن دو کشور، عنوان کرد: ایران و عراق می توانند با توجه به ظرفیت های اقتصادی خود به عنوان دو اقتصاد مکمل همکاری با یکدیگر را توسعه داده و با تقویت حمل و نقل کالا و ترانزیت ،حجم مبادلات و روابط تجاری را افزایش دهند.

برهم صالح هم در این مکالمه تلفنی با تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و مردم ایران، روابط با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی و رو به توسعه دانست و با توجه به اشتراکات دیرینه فرهنگی و تاریخی میان دو کشور بر تقویت و تحکیم روابط در همه زمینه ها به ویژه روابط اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

توافقات میان عراق و ایران به نفع منطقه است

رئیس جمهور عراق افزود: دولت عراق مصمم است تمامی توافقات در حوزه های مختلف میان دو کشور با جدیت پیگیری و عملیاتی شود که این موضوع به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه و همکاری همه کشورهای همسایه برای تحقق این هدف، گفت: تصمیم دولت عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان خارجی در این کشور جدی است و در زمینه مذاکرات راهبردی و مستمر با آمریکایی ها انجام گرفته که تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!