پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۲۹
خاورمیانه - کد خبر : 14275
سه شنبه، ۱۶ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

امارات تعطیلات آخر هفته خود را مطابق با بازارهای جهانی کرد

امارات متحده عربی از آغاز سال آینده به هفته کاری چهار و نیم روزه با تعطیلات شنبه تا یکشنبه تغییر خواهد کرد تا اقتصاد خود را بهتر با بازارهای جهانی هماهنگ کند.

امارات تعطیلات آخر هفته خود را مطابق با بازارهای جهانی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این کشور تولیدکننده نفت خلیج فارس، که همچنین یک مرکز تجاری و گردشگری منطقه ای است، در حال حاضر تعطیلات آخر هفته جمعه تا شنبه دارد. بخشنامه دولت گفته است، از اول ژانویه، تعطیلات آخر هفته از بعدازظهر جمعه از جمله برای مدارس آغاز می شود.

به نقل از رویترز، در سال گذشته، امارات اقداماتی را برای جذاب‌تر کردن اقتصاد خود برای سرمایه‌گذاری و جذب استعدادهای خارجی در زمان رقابت اقتصادی فزاینده با عربستان سعودی انجام داده است.

هفته کاری برای نهادهای دولتی از روز دوشنبه آغاز می شود و در روز جمعه در ساعت 12 ظهر قبل از نماز ظهر پایان می یابد، که دولت اعلام کرد این امر تعادل کار و زندگی را برای کارمندان بهبود می بخشد.

دولت امارات گفت که این اقدام "تضمین مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی با کشورهایی را که تعطیلات آخر هفته شنبه تا یکشنبه را دنبال می کنند، تضمین می کند و ارتباطات تجاری بین المللی قوی تر و فرصت ها را برای هزاران شرکت چند ملیتی و مستقر در امارات تسهیل می کند."

محمد علی یاسین، مدیر ارشد استراتژی گفت که بخش مالی از امکان پرداخت همزمان با بازارهای توسعه یافته سود خواهد برد و صنعت گردشگری نیز از این اقدام نفع خواهد برد.

وی اشاره کرد: «این می تواند آزمایش خوبی برای سایر کشورهای منطقه باشد.»

جمعه در بسیاری از کشورهای عمدتا مسلمان تعطیلی هفتگی است. بخشنامه دولت خاطرنشان کرد که در تعدادی از کشورهای مسلمان مانند اندونزی و مراکش روزهای شنبه تا یکشنبه، تعطیلات آخر هفته محسوب می شوند.

مونیکا مالیک، اقتصاددان در بانک تجاری ابوظبی، گفت که انتظار دارد بسیاری از شرکت های بخش خصوصی در امارات از تعطیلات آخر هفته شنبه تا یکشنبه پیروی کنند و این اقدام را در کنار سایر اصلاحات اخیر "توسعه بسیار معناداری" توصیف کرد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!