جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۳۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 14098
دوشنبه، ۰۸ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

الماس 3 قیراطی برای پسر بایدن به عنوان شیرینی معامله با تاجر چینی

این معامله اولین بار در سال 2020 گزارش شد، زمانی که محتویات یک لپ تاپ که احتمالاً متعلق به هانتر بایدن بود، توسط مطبوعات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فاش شد.

الماس 3 قیراطی برای پسر بایدن به عنوان شیرینی معامله با تاجر چینی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، گزارش های مبتنی بر محتویات لپ تاپ بر ادعاهای جو بایدن مبنی بر جدا نگه داشتن سیاست و سرمایه گذاری های تجاری پسرش سایه افکنده است.

به نقل از اسپوتنیک، میراندا دیواین، ستون نویس نیویورک پست، در کتاب خود به نام "لپ تاپی از جهنم" ادعا کرده است، هانتر بایدن یک الماس 3.16 قیراطی به ارزش 80000 دلار از "Ye Jianming"، رئیس سابق غول انرژی CEFC که اکنون ورشکسته شده و با پکن ارتباط دارد، به عنوان هدیه ای برای امضای قرارداد پرسودی که به عنوان پسر معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده، جو بایدن، منعقد کرده بود، دریافت کرد.

یافته‌های دیواین درباره ویژگی‌های معامله مبهم هانتر با تاجر چینی بیشتر از لپ‌تاپ بدنامی است که پسر رئیس‌جمهور ظاهراً در سال 2019 در یک تعمیرگاه رها کرده بود؛ اما فراموش کرد که آن را تحویل بگیرد. بخشی از اطلاعات مفصل در این کتاب نیز از مکالمات آنلاین افشا شده و منابع ناشناس بدست آمده است.

گزارش شده است که چین به دنبال ورود به ایالات متحده و سایر بازارها بوده است.

بر اساس این کتاب، یه جیان‌مینگ در سال 2015 تنها رئیس یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی در جهان نبود، او همچنین یکی از پیشروهای پکن در تلاش‌های این کشور برای تأمین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مقیاس بزرگ برای حمایت از طرح "کمربند و جاده" بوده است. برای این تلاش ها، جیان‌مینگ به واسطه هایی با ارتباطات قوی نیاز داشت و بنابراین، همکار او، افسر سابق بریتانیایی SAS، جیمز گیلیار، بر اساس یافته‌های نویسنده، پیشنهاد کرد که از خانواده بانفوذ بایدن استفاده کند.

پس از برقراری تماس از طریق دوست خانوادگی بایدن، راب واکر، هانتر بایدن و یه جیان‌مینگ سرانجام در دسامبر 2015 با هم ملاقات کردند. در حالی که ظاهرا این دیدار در میان هجوم مهمانی‌های کریسمس که اغلب توسط جو و جیل بایدن برگزار می‌شد، رخ داد، مشخص نیست که آیا آن زمان معاون رئیس جمهور ایالات متحده در این دیدار حضور داشته است یا خیر.

 

قرارداد سودآور و هدیه برای هانتر بایدن

هانتر بایدن و رئیس CEFC پس از هماهنگ کردن جزئیات و جذب نهاد سرمایه گذاری ثروتمند تونی بوبولینسکی برای مشخص کردن ساختار سرمایه گذاری مشترک آینده با تاجر چینی، ظاهراً در ژانویه 2017، تنها چند روز پس از ترک سمت جو بایدن، دوباره با یکدیگر ملاقات کردند.

میراندا دیواین ادعا می کند، در طول آن ملاقات بود که جیان مینگ به هانتر پیشنهادی می دهد که رد کردن آن سخت بود؛ 10 میلیون دلار در سال به مدت حداقل سه سال "فقط برای معرفی تاجر چینی به سرمایه گذاران احتمالی". فایل‌های لپ‌تاپ نشان می‌دهند که هانتر همچنین برای هر معامله‌ای که در نتیجه اقداماتش انجام می‌شد، پاداش دریافت می‌کرد.

این کتاب ادعا می‌کند، رئیس CEFC ظرف معامله را با یک الماس 3.16 قیراطی به ارزش تقریبی 80000 دلار شیرین کرد. ظاهراً چندین عکس از این لپ‌تاپ، الماس مذکور و همچنین گواهی همراه آن را نشان می‌دهد که آن را به‌عنوان "برلیانت گرد" درجه F با وضوح "VS2" اولیه و "برش عالی" توصیف می‌کند.

خود هانتر بایدن این دیدار را با یه جیان مینگ که گفته می شود با حزب کمونیست چین و رهبر آن شی جین پینگ رابطه دارد، در مصاحبه خود با نیویورکر توضیح داد. پسر رئیس جمهور اصرار داشت که با رئیس وقت CEFC که در مارس 2020 پس از افشای طرح‌های مالی غیرقانونی اش مورد تعقیب قرار گرفت، برای بحث در مورد کمک‌های مالی احتمالی به برنامه جهانی غذا ایالات متحده، به گفتگو نشسته است. هانتر به همراهی گیلیار و واکر در ملاقات سال 2016 با جیان مینگ اشاره ای نکرد.

طبق یافته های سناتورهای آمریکایی ران جانسون و چاک گراسلی که به ترتیب کمیته امنیت داخلی و امور دولتی و کمیته مالی سنا را بر عهده داشتند، در چند ماه پس از نشست ژانویه 2016، راب واکر دو انتقال مالی به ارزش هر کدام 3 میلیون دلار از یکی از شرکت های تابعه CEFC دریافت کرده است.

سناتورهای آمریکایی اشاره کردند: «در زمان نقل و انتقالات مالی، شرکت انرژی HK وابسته به CEFC بود که تحت رهبری جیان مینگ اداره می شد. این معاملات ارتباط مستقیمی بین واکر و دولت کمونیست چین و به دلیل ارتباط نزدیک او با هانتر، رابطه مالی دیگری میان هانتر بایدن و دولت کمونیست چین نشان می دهد.» 

در این گزارش آمده است که ذینفع نهایی این تراکنش‌ها که حتی توسط شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری به عنوان "فعالیت مشکوک" علامت‌گذاری شده است، ناشناخته مانده است. با این حال، انتشار گسترده قبلی فایل‌های لپ‌تاپ که احتمالاً متعلق به هانتر بایدن است، نشان می‌دهد که پسر رئیس‌جمهور مرتباً از راب واکر پول دریافت می‌کرده است.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!