پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۳:۰۷
سیاست - کد خبر : 602
چهارشنبه، ۱۰ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

اقدامات ایران می تواند در سیاست داخلی آمریکا نیز تاثیر بگذارد

روحانی افزود : آنچه در پایان مدت کوتاهی که در نیویورک بودیم احساس کردیم این بود که جوی که دشمن ساخته بود، شکسته شد و شرایط دیگری پیش آمد.

اقدامات ایران می تواند در سیاست داخلی آمریکا نیز تاثیر بگذارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جلسه امروز هیئت دولت به مرور تحولات سال 13 مهر سال 57 به عنوان یک قطعه مهم تاریخی در ایران و اصرار رژیم صدام برای خروج  امام (ره) از عراق یاد کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه این غربت ظاهری امام و فشار آن زمان رژیم شاه و همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها، درست برعکس خواسته آنها نتیجه داد، گفت: این فشار ، یک فرج و گشایشی را برای انقلاب، ملت ایران و امام بوجود آورد به گونه ای که صدای امام رساتر و گوش جهانیان برای دریافت پیام انقلاب شنواتر شد و مردم ایران علیرغم همه فشارهای رژیم، نشاط و توانمندی جدیدی پیدا کردند.

رئیس جمهور این فشار دشمن و روحیه بلند ملت ایران را موجب  پیروزی بزرگ تاریخی دانست و بیان داشت

یکبار دیگر بعد از 41 سال تاریخ تکرار می‌شود. همه به ما فشار آوردند، آمریکا بدترین فشارهای اقتصادی را بر ما وارد کرد و نگذاشت شرکت‌های اقتصادی دنیا با ما کار کنند و در فروش نفت ما اخلال و در روند فعالیتهای بانکی و بیمه‌ای ما مشکلات بوجود آورد.

رئیس جمهوربا اشاره به سفرش به ارمنستان و حضور در جمع سران اتحادیه اقتصادی اورآسیا، گفت که این احساس عزت و جایگاه ایران کاملاً مشخص بود، وی همچنین درباهر سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل هم گفت: 

برای ما روشن بود که امروز، علیرغم مظلومیت و فشار به این ملت، روز عزت ملت ایران است.

 

روحانی ادامه داد: در سفر سازمان ملل هر کجا ایران و نماینده ایران بود، سیاست و دیپلماسی همان‌جا می‌چرخید و همه می‌خواستند از ایران بشنوند؛ منطقه از زبان ایران، سیاست‌های جهانی از زبان ایران و حتی  به بیانی سیاست داخلی آمریکا هم با بیان و عمل ایران؛ همه آنها احساس می کردند اقدام ایران می‌تواند در سیاست داخلی آمریکا هم تأثیرگذار باشد.

آقای روحانی افزود : آنچه در پایان مدت کوتاهی که در نیویورک بودیم احساس کردیم این بود که جوی که دشمن ساخته بود، شکسته شد و شرایط دیگری پیش آمد؛ مخصوصاً که ما منادی صلح بودیم و بحث ابتکار صلح هرمز را مطرح و این طرح را ارایه دادیم.

 

 روحانی ادامه داد: این طرح با توجه به مسایل مختلف و از دید کشورهای مختلف بود؛ هیچ کس نمی‌توانست با این طرح مخالفت کند و لو اینکه کسی دلش نمی‌خواست بگوید که ما پشتیبان این طرح هستیم.

 

روحانی هدف دولت آمریکا  و سعی و تلاش این کشور برای مذاکره با ایران را صرفا برای مصرف داخلی ایران کشور خواند و دلیل پاسخ ندادن به این تلاش ها را مین نکته عنوان کرد. روحانی از مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز برای تلاش در جهت انجام مذاکره تشکر کرد و دلیل انجام نشدن مذاکره را کار شکنی کاخ سفید دانست. 

 

روحانی این نکته را یادآور شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نه در پیام خصوصی، بلکه باید در مصاحبه حضوری اعلام می‌کرد که تحریم ها را بر می دارد. در این مساله ذکاوت ایرانی از ما می‌خواست گول پیام خصوصی او را نخوریم .

 

روحانی مجددا متذکر شد که راه را ادامه می دهیم و برای مذاکره بن بست وجود ندارد و به این نکته تاکید کرد که انزوایی جمهوری اسلامی ایران غیر ممکن است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!