پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۸:۵۲
دولت - کد خبر : 9903
سه شنبه، ۱۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

اقتصاد کنونی صد در صد دولتی است؛ دولت سلام به سمت مشارکت عمومی می‌رود

فعالیت های اقتصادی را به اهلش می دهیم و به کسی که اهلیت دارد اعتماد می کنیم

اقتصاد کنونی صد در صد دولتی است؛ دولت سلام به سمت مشارکت عمومی می‌رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کاندید انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد کنونی ما صد در صد دولتی است ، افزود که در دولت "سلام" باید به سمت مشارکت عمومی برویم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه انتخاباتی صبح امروز (11 خرداد) خود که از شبکه رادیویی اقتصاد پخش شد، با اشاره به اقتصاد دولتی کنونی اظهار داشت: آن چیزی که تحت عنوان تعاونی و بخش خصوصی نام می بریم شوخی است، چون اینها پیمانکاران دولت هستند و مجوزهاف قیمتها، تامین منابع و اجازه فروش ، صادرات ، نحوه بکارگیری نیروی انسانی و ... همگی دست دولت است.

قاضی زاده هاشمی افزود: رهایی از اینها نیازمند یک حرکت گام به گام است، یعنی اول باید این تغییرات اتفاق بیافتد تا به آن نقطه برسد. به طور مثال ما از اقتصاد کاملا و صد در صد دولتی باید به سمت مشارکت عمومی برویم. باید بتوانیم میان دولت و بخش مردمی مشارکت ایجاد کنیم و بعد به سمت بخش خصوصی و تعاونی کردن کارها برویم.

وی با بیان اینکه حاکمیت دولت را در بخش خصوصی و تعاونی حفظ می کنیم، گفت: فعالیت های اقتصادی را به اهلش می دهیم و به کسی که اهلیت دارد اعتماد می کنیم، حال ممکن است این اهلیت متعلق به فرد باشد یا جمع یا شرکت خصوصی یا تعاونی. برای اینکه نظام سرمایه داری اتفاق نیافتد، باید به سمت صنف اقتصاد عمومی برویم، در حرکت اول اقتصاد مبتنی بر سازمان های دولتی را به سمت شرکتی بردیم.

اقتصاد عمومی ، اقتصادی است که آحاد مردم در آن نقش دارند. ممکن است مردم در قالب های مختلف کوچک یا تعاونی های چند میلیونی، بنگاه تشکیل دهند و منابع مالی متعلق به چند میلیون نفر باشد و بعد قوانینی که ایجاد رقابت می کند بازار را تقسیم می کند و این از تک قطبی شدن بازار جلوگیری می کند.

این کاندید ریاست جمهوری بیان کرد: قوانین ضد انحصار باعث می شود فاصله و شکاف طبقاتی عظیمی که امروز در کشور شاهد هستیم از میان برداشته شود، ضریب جینی نشان می دهد ما به سمت قطبی شدن جامعه می رویم.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!