شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۳۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16234
يكشنبه، ۱۲ تير، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

افسران پلیس آمریکایی ده ها بار به مرد سیاهپوست فراری شلیک کردند

وکیل خانواده این شهروند سیاهپوست با استناد به بررسی فیلم دوربین های روی بدن افسران پلیس ادعا کرد که پلیس، جیلند واکر، یک مرد سیاهپوست را در اوهایو، با شلیک ده ها گلوله در حالی که از دست ماموران فرار می کرد، کشت.

افسران پلیس آمریکایی ده ها بار به مرد سیاهپوست فراری شلیک کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در نظرات منتشر شده در روز شنبه توسط ژورنال آکرون بیکن، وکیل، بابی دی سلو این ویدئو را "وحشیانه" توصیف کرد و گفت که بستگان واکر نگران هستند که اعتراضات آخر هفته ممکن است به خشونت تبدیل شود.

به نقل از رویترز، این تیراندازی آخرین مورد از سلسله کشتار مردان سیاهپوست توسط مجریان قانون در ایالات متحده بود که به گفته منتقدان غیرقابل توجیه است، از جمله قتل جورج فلوید در سال 2020 در مینیاپولیس که آتش اعتراضات جهانی را علیه خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی برانگیخت.

دی سلو گفت: «همه ما آماده پاسخ جامعه هستیم و تنها پیامی که داریم این است که این خانواده به خشونت بیشتری نیاز ندارد.»

پلیس آکرون گفته است که واکر 25 ساله با اسلحه به سمت افسرانی که او را تعقیب می کردند شلیک کرد. آنها قصد دارند تصاویر دوربین های خود را پس از یک کنفرانس خبری در روز یکشنبه، ساعاتی قبل از راهپیمایی اعتراضی برنامه ریزی شده، منتشر کنند.

رودریک پاوندز، کشیش دومین کلیسای باپتیست در آکرون، کهویدئو مذکور را از قبل دیده بود روز شنبه گفت: "اعتراض راهی برای عزاداری کردن است."

پاوندز از ارائه جزئیات ویدئو خودداری کرد، اما او این فیلم را «تکان‌دهنده» خواند و گفت که نشان می‌دهد در لحظه ای واکر به‌گونه‌ای وحشیانه کشته می شود، هیچ تهدیدی برای کسی ندارد.

پاوندز در مصاحبه ای با ایستگاه تلویزیونی محلی گفت: "این اقدام، وحشیانه است."

مقامات گفته اند که درگیری مرگبار زمانی آغاز شد که ماموران سعی کردند واکر را به دلیل تخلفات رانندگی در حالی که اوایل صبح دوشنبه در حال رانندگی بود متوقف کنند. به گفته اداره پلیس آکرون، افسران گزارش دادند که پس از اینکه یک گلوله از خودروی واکر شلیک شده است، واکر فرار کرد.

اداره پلیس روز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای گفت: پس از چند دقیقه واکر از خودروی خود خارج شد و دوید، در حالی که مأموران او را پیاده تعقیب کردند و به سوی او شلیک کردند و ادعا کردند که او یک "تهدید مرگبار" است.

نمایندگان پلیس به درخواست ها برای اظهار نظر در روز شنبه پاسخ ندادند.

دی سلو گفت که تیمش هیچ مدرکی مبنی بر شلیک اسلحه توسط واکر ندیده است و فیلم دوربین پلیس نشان می دهد که او پشت به سمت افسران در حال دویدن است که آنها او را به ضرب گلوله کشتند.

دی سلو به بیکن ژورنال گفت: "او با سرعت پایین در حال دویدن است که با شلیک گلوله اورا متوقف می کنند. فکر می کنم بیش از 90 تیر شلیک شده است. اینکه چه تعداد از آن ها با واکر برخورد کرده است هنوز مشخص نیست؛ اما متخصصان بین 60 تا 80 زخم گلوله را روی بدن او شناسایی کرده اند."

دی سلو گفت که مشخص نیست چند گلوله به واکر اصابت کرده است، زیرا گلوله ها می توانند باعث ایجاد زخم در داخل و خارج از بدن شوند.

ایستگاه تلویزیونی WJW-TV گفت که گزارش اولیه از دفتر پزشکی قانونی نشان می‌دهد که به سر، تنه و پاهای واکر، جراحات متعدد گلوله وارد شده است و یک اسلحه توسط اداره تحقیقات جنایی اوهایو از یک ماشین کشف شده است.

پاوندز گفت که واکر "هنگامی که به او شلیک شد سلاحی نداشت. سلاح در ماشینش بود."

بر اساس گزارش بیکن ژورنال، نامزد واکر ماه گذشته در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده بود، هرچند که یک شبکه تلویزیونی به نقل از وکلای خانواده اش گفته بود که واکر قصد نداشت به خود یا دیگران آسیب برساند.

در بیانیه این اداره آمده است که افسران دخیل در تیراندازی طی تحقیقات، به مرخصی اجباری سپرده شده اند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!