پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۲۴
بهداشت و درمان - کد خبر : 13661
جمعه، ۱۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

افزایش درخواست خون در بیمارستان‌ها

درخواست خون در بیمارستان‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش درخواست خون در بیمارستان‌ها

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، درخواست خون در بیمارستان‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 مدیرکل انتقال خون استان تهران گفتافزایش اعمال جراحی غیر اورژانسی، فروکش کردن موج پنجم کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی موجب شده که مصرف خون و تقاضای بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تهران برای تامین خون و فرآورده های آن افزایش یابد و همه اینها باعث شده که ذخایر خون، هم اگرچه به بحران نرسیده، اما شکننده باشد.

بسیاری از افرادی که عمل های جراحی غیر اورژانسی داشتند، در زمان اوج گرفتن کرونا و شدت یافتن آن در موج پنجم آن را به تعویق انداختند و در حال حاضر با فروکش کردن موج پنجم کرونا متقاضیان این نوع عمل جراحی افزایش یافته‌است.

محمدرضا مهدی زاده ادامه داد: از سویی هم، دیگر اعمال جراحی و بیماران نیازمند به خون هم از دریافت کنندگان و مصرف کنندگان خون هستند.

وی همچنین گفت: شرایط تهران برای انجام اعمال جراحی و پذیرش بیماران، شرایط خاصی است و بسیاری از اعمال جراحی فوق تخصصی دربیمارستان های تهران انجام می شود و همچنین بیماران ازدیگر استان ها هم برای درمان به تهران می آیند یا اینکه ارجاع داده می شوند و همه اینها موجب شده است که مصرف خون در تهران زیاد باشد.

 استان تهران حدود ۱۵ درصد از خون های اهدایی را به خود اختصاص داده و این در حالیست که بیش از ۲۵ درصد خون های اهدایی در تهران مصرف می شود.

مهدی زاده بیان کرد: اکنون روزانه ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ واحد خون در تهران مورد نیاز  ۱۶۷ بیمارستان و مرکز درمانی در تهران است در حالیکه در سال های گذشته و حتی در سال گذشته که در وضعیت شیوع کرونا قرار داشتیم در همین ایام خون موردنیاز ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد بود.

قابل ذکر است که، روزانه در تهران ۳ تا ۴ تیم سیار برای سازمان ها و دستگاه هایی که تمایل دارند خون اهدا کنند نیز فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اگر اهدای خون توسط اهدا کنندگان که کمک رسان همیشگی سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند به خون هستند، به موقع و به اندازه کافی انجام نشود، خیلی سریع امکان دارد که وضعیت ذخیره خون در تهران از حالت عادی تبدیل به وضعیت بحرانی شود، پس بنابر این لازم و ضروری است که مردم برای اهدای خون اقدام کنند.

مهدی زاده تصریح کرد: در این شرایط لازم است اهدا کنندگان خون از همه گروه های خونی بخصوص گروه های خونی منفی و گروه خونی O مثبت برای اهدای خون اقدام کنند.

وی تاکیدکرد: اهدا کنندگان خون باید توجه داشته باشند که مراکز انتقال خون، مرکز درمانی نیست که بیماران برای مداوای خود مراجعه کنند، بنابراین جایی برای نگرانی اینکه امکان ابتلا به برخی بیماری ها یا کرونا وجود داشته باشد نیست و از سویی دیگر تا کنون هیچ گزارش از ابتلا به کرونا به دلیل اهدای خون نشده و همچنین در همه جهان و همین طور در ایران اهداکنندگان خون همیشه از سالمترین افراد هستند و از سلامتی خود مراقبت های خاص دارند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!