پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۳۶
سلامت - کد خبر : 6820
يكشنبه، ۱۲ بهمن، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

افزایش تعداد مراجعان کرونایی به بیمارستان در تهران

در تهران علی رغم رعایت بسیاری از پروتکل‌ها، مهمترین عامل مخدوش کننده پارامترها، بحث فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در محیط‌های جمعی، محیط‌های مرکزی شهر و به ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی است که کماکان یک معضل جدی است.

افزایش تعداد مراجعان کرونایی به بیمارستان در تهران

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: تعداد موارد جدید بستری‌شده در 24 ساعت گذشته 252 مورد بوده است که حدود 90 نفر از آن‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی افزود: در زمان حاضر تعداد کل بستری‌ها در تهران 1966 بیمار است و این در حالی است که در هفته قبل به کمتر از 1800 نفر نیز رسیده بودیم.

زالی گفت: 777 بیمار از این 1966 نفر، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه در طول 24 ساعت گذشته 170 نفر از بیماران ترخیص شده‌اند، افزود: آمارها حاکی از آن است که با یک شیب نسبتاً ملایم هم در بخش سرپایی بهداشتی و درمانی و هم بخش سرپایی عمومی در مجموعه بیمارستان‌های تهران با افزایش رشد روبه‌رو بوده‌ایم.

زالی تأکید کرد: با ادامه این روند قطعاً لازم است که محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم؛ با توجه به این‌که در تهران شاهد نوسانات آماری زیادی هستیم، اگر در روزهای آینده نیز همین الگو تکرار شود و فرآیند پذیرش بیمارستانی رو به افزایش باشد باید هشدارهای لازم برای تغییر رنگ شهر اعلام شود. تجربه خیز سوم کرونا در تهران نشان داد که پر شدن بیمارستان‌ها و افزایش تعداد بستری‌های روزانه در زمان کمتر از 10 روز اتفاق افتاد و در یک بازه زمانی 10روزه به اوج رسیدیم، بنابر‌این حدس می‌زنیم که اگر در تهران خیز جدیدی شکل بگیرد ممکن است با سرعتی بیش از گذشته و با فواصل خیلی کوتاه‌تر شاهد افزایش میزان مراجعان بستری بیمارستانی باشیم.

وی با بیان این‌که وضعیت تهران مانند ادوار گذشته شکننده و ناپایدار است، هشدار داد: اگر خیز جدیدی اتفاق بیفتد در زمان خیلی کوتاه‌تری آمار روزانه، به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران افزود: درباره بیماری کرونا دو مسئله وجود دارد، یکی ریشه‌کن شدن بیماری است که اساساً در عرصه جهانی تا امروز منتفی است و در هیچ کجای جهان راجع به ریشه‌کن شدن قطعی کرونا صحبتی نیست.

وی ادامه داد: مسئله دوم، کاهش جدی آمار است  به‌گونه‌ای که موجب دفع ویروس از محیط اجتماع شود؛ در زمان حاضر هیچ یک از این دو اتفاق نه در تهران و نه در کشور اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین چون افول قطعی بیماری در تهران و بسیاری از شهرستانها اتفاق نیفتاده است، بسیار تصمیم زودهنگامی است که فکر کنیم به انتهای کرونا رسیدیم؛ فعلاً معلوم نیست بشر چه‌زمانی به انتهای کرونا خواهد رسید زیرا این ویروس، مطلقاً به‌طور خود به خودی در طبیعت از بین نرفته است و کماکان در محیط‌های طبیعی به حیات خود ادامه می‌دهد.

زالی با تأکید بر ضرورت خودداری از هرگونه ساده‌انگاری درباره کرونا، گفت: بنابر گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به عدد 72 درصد رسیده است که نسبت به عدد 80 درصد در هفته گذشته، کاهش یافته است.

وی افزود: متاسفانه در تهران علی رغم رعایت بسیاری از پروتکل‌ها، مهمترین عامل مخدوش کننده پارامترها، بحث فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در محیط‌های جمعی، محیط‌های مرکزی شهر و به ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی است که کماکان یک معضل جدی است.
زالی یادآور شد: شاید مهمترین بخشی در تهران دستخوش تغییر و باعث می‌شود آمار ما به شدت کاهش یابد بحث فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص مترو است

وی با ابراز نگرانی نسبت به تجمع و ازدحام جمعیت در شهر، افزود: بین تجمع و افزایش تصاعدی بیماری کرونا یک نسبت کاملا مستقیم وجود دارد.

 زالی با بیان اینکه انتظار می‌رفت در طول یک سال اخیر با استفاده از روش‌های مدرن مجازی از ازدحام جمعیت جلوگیری شود، گفت: در خطوط مترو تهران نیز ازدحام جمعیت به شکل برابر باز توزیع نشده است و در بعضی از خطوط ازدحام بیشتر از سایر حد متعارف اتفاق می‌افتد و این مسئله نگران کننده است.

وی تاکید کرد: باید برای شهروندان تهرانی یک الگوی متفاوت زیستی در عرصه خدماتی، اجتماعی و اقتصادی قائل شویم، کرونا فعلاً با ما خواهد بود و ما مجبور به ایجاد یک الگوی زیستی جدیدتر هستیم.

زالی ادامه داد: در برخی از روزهای هفته گذشته بین 20 تا 25 درصد بار ترافیکی بیشتر از هفته‌های قبل را شاهد بوده‌ایم که همه از عوامل نگران کننده‌ای است که ممکن است به استمرار سرایت و بقای ویروس کمک کند.وی در پایان با اشاره به آثار اجرای طرح شهید سلیمانی در به حداقل رساندن گردش ویروس کرونا در تهران، تاکید کرد: شلوغی‌ها ممکن است دوباره ویروس خفته را بیدار کند و موجب شود که ما با بازچرخش جدی‌تر ویروس مواجه شویم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!