چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۳:۴۹
شهری - کد خبر : 15524
شنبه، ۱۶ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی مناطق کم برخوردار

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به برگزاری ۷۰ ساعت جلسه طی ۱۱ روز به منظور بررسی بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، از افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی مناطق کم‌برخوردار در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی مناطق کم برخوردار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، نرگس معدنی پور روند بررسی بودجه فرهنگی و اجتماعی ۱۴۰۱ شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یک تلاش ۱۱ روزه و صرف ۷۰ ساعت وقت به بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

وی افزود: در این بازه زمانی بررسی بودجه بیش از ۳۱ مرکز در ۶ معاونت تخصصی خدمات شهری، فنی و عمران، حمل و نقل، شهرسازی و معماری، برنامه‌ریزی و منابع انسانی، امور فرهنگی و اجتماعی و همچنین ۲۲ منطقه شهرداری تهران به انجام رسید.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: توجه به استحکام و تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، مسجد محوری و محله محوری، افزایش نشاط اجتماعی، توسعه مدیریت دانش، بهبود سلامت اجتماعی، پایش و پیمایش وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، تقویت روحیه کنشگری شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت آن‌ها در اداره امور شهر، آموزش رفتار و اخلاق شهروندی، ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی، ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، ارتقا هویت دینی و انقلابی و ملی، تقویت روحیه جهادی و بسیجی، ساماندهی اجتماعی محلات آسیب خیز، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج و توسعه ورزش همگانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزایش تاب‌آوری و دوام در سطح محلات… از مهمترین رویکردهای مورد تاکید کمیسیون در برنامه‌های ۱۴۰۱ معاونت‌های تخصصی و مناطق بوده است.

معدنی‌پور تمرکز زدایی در اداره مجموعه‌ها و واگذاری آن‌ها به مناطق را از دیگر سیاست‌های تأکیدی این کمیسیون در بررسی برنامه‌های مناطق و سازمان‌ها برشمرد.

وی در پایان گفت: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار و همچنین افزایش بودجه در حوزه‌هایی چون آموزش‌های شهروندی، تهران شهر خانواده، شهر دوستدار کودک و سالمند، توانمندسازی اجتماعی بانوان، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق، کمک به توسعه و تجهیز مساجد و مدارس و سراهای محلات، تعمیر و تجهیز فضاهای فرهنگی هنری و اجتماعی و ورزشی در سطح مناطق از دیگر تغییرات در بررسی بودجه‌ها توسط کمیسیون بود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!