شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۰۵
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 15723
سه شنبه، ۰۳ اسفند، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

افزایش بحران در بریتانیا با رسیدن تورم به بیشترین حد در 30 سال گذشته؛ گزارش رویترز

نیکولا فراپ بعد از یک روز کاری، در عصرها بخاری را خاموش می کند و با دخترش و یک بطری آب گرم زیر پتو جمع می شوند. او می‌گوید اضافه کردن یک لایه لباس هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما روشن ماندن بخاری، حساب بانکی او را تخلیه می‌کند.

افزایش بحران در بریتانیا با رسیدن تورم به بیشترین حد در 30 سال گذشته؛ گزارش رویترز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، با بالا رفتن هزینه غذا و سوخت، این پرستار 38 ساله، تفریحاتی مانند رفتن به سینما را کنار گذاشته و سعی کرده خدمات تلویزیون پولی خود را لغو کند؛ اما نمی تواند به شرکت ارائه دهنده دسترسی پیدا کند و در خصوص دلیل این اتفاق می گوید: «بنظرم در حال حاضر همه می خواهند خدمات خود را لغو کنند، بنابراین دسترسی به شرکت سخت است.»

به نقل از رویترز، فراپ یکی از میلیون‌ها بریتانیایی است که معمولاً از نظر مالی راحت هستند؛ اما با بحران هزینه‌های زندگی به‌عنوان ضربه‌ای مضاعف ناشی از افزایش قبوض انرژی و افزایش مالیات در سال جاری مواجه هستند.

افزایش سریع قیمت ها، نتیجه همان چیزی است که بانک انگلستان می گوید بزرگترین کاهش یک ساله درآمد قابل تصرف، با تعدیل تورم، در حداقل 30 سال گذشته خواهد بود.

پس از یک دهه راکد بودن استانداردهای زندگی و برخلاف وعده های نخست وزیر بوریس جانسون در مورد بهبود اقتصاد با دستمزدهای بالا، فراپ، مانند دیگران، در ماه آوریل برای ضربه بیشتر به وضعیت مالی خود آماده می شود.

در حال حاضر قبوض انرژی 54 درصد افزایش یافته است و به حدود 2000 پوند (2723 دلار) در سال برای هر خانوار رسیده است، که فقط بخشی از آن با حمایت اضطراری دولت جبران می شود.

فراپ می گوید که هزینه مواد غذایی و بنزین در حال حاضر 20 پوند در هفته افزایش یافته است. او و دختر 14 ساله‌اش مجبور شده‌اند سفرهای ماشینی را محدود کنند؛ تا برای ماه های آینده مقداری پس‌انداز کنند.

فراپ در خانه بی آلایش خود در اشفورد، شهری در جنوب شرقی انگلستان، نه چندان دور از ورودی تونل مانش، به خبرنگار رویترز گفت: «فشار در یک لحظه خیلی زیاد می شود و این فشار در ماه آوریل حتی بدتر خواهد شد.»

 

صعود تورم

با بازگشت اقتصاد کشورهای سراسر جهان از قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا، قیمت‌ها از غذا و لباس گرفته تا کوتاه کردن مو و اجاره و همچنین انرژی در حال افزایش است که ناشی از افزایش تقاضا و کمبود به دلیل اختلالات زنجیره تامین است.

مقایسه دقیق ملی تغییرات در استانداردهای زندگی دشوار است؛ اما نگرانی ها در مورد تورم به عنوان یک عامل بزرگ در انتخابات از جمله رقابت ریاست جمهوری فرانسه در آوریل و انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در نوامبر ظاهر می شود.

نرخ تورم قیمت مصرف کننده بریتانیا در 12 ماه منتهی به ژانویه به 5.5 درصد رسید، که بالاترین رقم از سال 1992 است.

تورم در ایالات متحده در حال حاضر از 7 درصد فراتر رفته و به بالاترین حد خود از اوایل دهه 1980 رسیده است و در منطقه یورو در ژانویه به رکورد 5.1 درصد رسیده است.

خانوارهای کم‌درآمد نسبت به افراد با درآمد بالاتر، تورم را بیش‌تر احساس می‌کنند، که بسیاری از آن‌ها در طول همه‌گیری پس‌انداز زیادی با محدود شدن رفت‌وآمد، تعطیلات و گردش، جمع کرده اند.

موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی تخمین می زند که ترکیبی از افزایش مالیات بر حقوق و دستمزد در آوریل و تورم بالاتر می تواند باعث افزایش 30 درصدی فقر در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شود.

"Trussell Trust" که از شبکه بانک های مواد غذایی پشتیبانی می کند، گفت که تحویل بسته های غذایی بین آوریل تا سپتامبر سال گذشته 11 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 افزایش یافته است و در دسامبر به یکی از بالاترین سطوح خود رسیده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!