چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۲:۵۹
يكشنبه، ۰۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

افزایش آمار خودکشی در میان متقاضیان رشته پزشکی در هند

برخی از دانشجویانی که در آزمون ورودی پزشکی شرکت کرده اند، خود را کشته اند و این اتفاق مقامات ایالت جنوبی تامیل نادو را نگران کرده است. شرکت کنندگان می گویند فشار بسیار زیاد است.

افزایش آمار خودکشی در میان متقاضیان رشته پزشکی در هند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دانش آموزانی که در آزمون ورودی پزشکی در هند شرکت می کنند، فشار زیادی را از طرف خانواده ها، موسسات آموزشی و به طور کلی جامعه احساس می کنند.

به نقل از دویچه وله، در ایالت جنوبی تامیل نادو، چند دانش آموز پس از شرکت در آزمون پزشکی "NEET"، قبل از اینکه حتی نتایج مشخص شود، اقدام به خودکشی کرده اند. گزارشات رسانه های محلی می گوید، بسیاری از دانش آموزان می ترسند که عملکردشان در آزمون به حد کافی خوب نباشد و بنابراین دست به خودکشی می زنند.

"NEET" یک آزمون متمرکز است که در سراسر هند برای دانشجویان واجد شرایط برای دوره لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی  برگزار می شود. این آزمون  برای اولین بار در سال 2013 برگزار شد و برای دانشجویان قبل از ورود به کالج های پزشکی، قبول شدن در این آزمون اجباری است. به طور متوسط، سن دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون بین 17 تا 19 سال می باشد.

مقامات ایالتی از تعداد بالای خودکشی در بین داوطلبان ورودی پزشکی نگران شده اند. استالین، وزیر ارشد ایالت تامیل نادو، در توییتر خود نوشت: "مرگ این دانش آموزان ما را عزادار کرد."

این ایالت یک خط تلفنی راه اندازی کرده است؛ تا دانش آموزان بتوانند از طریق تلفن به مشاوره دسترسی پیدا کنند و لایحه ای را برای لغو کامل کنکور ارائه کرد و گفت که این امر از میزان فشار موجود بر دانش آموزان کاسته است. ایالت های دیگر هند نیز در حال بررسی لغو این آزمون می باشند.

در حالی که این حرکت به عنوان یک حرکت مثبت در نظر گرفته می شود؛ اما بسیاری نگران هستند که این اقدام، فشار را فقط به عملکردهای تحصیلی دانش آموزان در مدارس منتقل کند.

یکی از دانش آموزان هندی در این خصوص گفت: "سخت گیری هیئت مدیره مدارس متفاوت است؛ بنابراین رقابت بر اساس عملکرد تحصیلی در مدرسه، ناعادلانه به نظر می رسد. از طرف دیگر، این می تواند اتفاق خوبی باشد؛ زیرا دانش آموزان ثروتمند که می توانند هزینه کلاس های خصوصی را برای NEET بپردازند، مزیت ناعادلانه ای دارند."

فشار بیجا بر دانش آموزان

یکی از مشاوران تحصیلی در بمبئی گفت، که دانش آموزان اغلب در مورد امتحانات رقابتی از اضطراب و افسردگی رنج می برند. او می گوید: "دانش آموزانی که در امتحانات رقابتی شرکت می کنند، به ویژه در زمینه ای مانند پزشکی، اغلب با فشار شدید والدین، معلمان و گاهی دوستان خود روبرو هستند. برای برخی از آن ها، گزینه ای به اسم قبول نشدن وجود ندارد. در بسیاری از موارد، زندگی دانش آموزان حول محور این امتحان، شکل می گیرد." 

او ادامه داد: "در چنین آزمون هایی که تعداد پذیرفته شدگان کم خواهد بود، فشار وارد بر دانش آموزان در جریان آماده شدن برای آزمون، بسیار زیاد است. مهم این است که دانش آموزان درک کنند که راه های زیادی در زندگی برای موفقیت وجود دارند."

مطالعات نشان می دهد کسانی که وارد دانشکده های پزشکی می شوند، همچنان در طول زندگی حرفه ای خود با استرس شدید روبرو هستند.

بررسی 358 مورد خودکشی در بین دانشجویان پزشکی و پزشکان بین سالهای 2010 تا 2019 نشان داد، که از هر 10 مورد خودکشی، هفت مورد قبل از 30 سالگی رخ داده است. استرس تحصیلی و مسائل مالی، دلایلی هستند که به عنوان دلایل اصلی خودکشی ذکر شده اند. این در حالی ست که این متخصصان، سیستم درمان و سلامت کشور را شکل می دهند و این مسئله بسیار نگران کننده است.

 

منبع: www.dw.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!