چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۶:۳۳
بهداشت و درمان - کد خبر : 14427
سه شنبه، ۲۳ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

افزایش آمار افسردگی در میان دانش آموزان یکی از شادترین کشورهای جهان

از هر سه دانش‌آموز فنلاندی، یک نفر از علائم اضطراب و افسردگی رنج می‌برد که این میزان در بین زنان حتی بیشتر است. با این وجود، این مانع از آن نمی شود که این کشور شمال اروپا برای چهارمین سال متوالی در صدر جدول شادترین کشورهای جهان قرار گیرد.

افزایش آمار افسردگی در میان دانش آموزان یکی از شادترین کشورهای جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یک مطالعه تحقیقاتی فنلاندی در مورد سلامت و بهزیستی روانی دانشجویان آموزش عالی، میزان هشدار دهنده ای از علائم اضطراب و افسردگی را شناسایی کرده است.

به نقل از اسپوتنیک، از بیش از 6000 دانش آموزی که توسط نظرسنجی سلامت و رفاه دانشجویان فنلاند (KOTT) که توسط سازمان بهداشت عمومی این کشور، "THL" و موسسه بیمه اجتماعی "Kela" هر چهار سال یک بار مورد سوال قرار گرفته اند، به نظر می رسد که از هر سه نفر یک نفر از مشکلات روانی برخوردار است. روزنامه "Hufvudstadsbladet" گزارش داد که این آمار در زنان به 40 درصد رسیده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که دانش آموزان دختر سه برابر بیشتر از همتایان مرد خود در معرض ابتلا به اختلال خوردن هستند.

سووی پاریککا، مدیر توسعه "THL"، این را با افزایش حجم کاری در دوران کرونا توضیح داد؛ اما تاکید کرد که فشار روانی و علائم اضطراب و افسردگی حتی قبل از همه‌گیری در حال افزایش بود. به گفته او، اثرات همه‌گیری کرونا ممکن است فقط این مسائل را تشدید کرده باشد.

افزایش حجم کار ممکن است به دلیل چالش های ناشی از یادگیری از راه دور باشد، که باعث انزوا و تنهایی می شود.

این نظرسنجی در طول موج سوم همه‌گیری کرونا، در بهار 2021، زمانی که بسیاری از دانش‌آموزان عمدتاً در خانه‌های خود محبوس بودند، انجام شد. این بدان معناست که بیشتر فرایند مطالعه دروس به تنهایی انجام می‌شود و فرصت‌های حفظ شبکه‌های اجتماعی به‌طور قابل توجهی محدود بوده و فعالیت‌های اجتماعی که معمولاً به عنوان بخشی از زندگی دانشجویی شناخته می شود، یا ممنوع و یا محدود بوده است.

علاوه بر این، به گفته پاریککا، بعید است که وضعیت به این زودی ها به طور چشمگیری تغییر کند. علیرغم این واقعیت که دانشجویان حداقل تا حدی در طول ترم پاییز به دانشگاه ها بازگشته اند، سرویس بهداشت دانشجویان فنلاند در ماه نوامبر گزارش داد که تقاضا برای خدمات بهداشت روانی در پاییز امسال از مجموع سطح سالانه در گذشته فراتر رفته است.

به گفته پاریککا، واضح است که مراقبت های بهداشتی و روانی دانش آموزان به تنهایی نمی تواند مشکلات سلامت روان جوانان را حل کند. بنابراین، این وضعیت باید از طریق همکاری بین سازمانی حل شود و مؤسسات آموزش عالی باید فعالانه به دنبال دانش آموزان آسیب دیده، در شبکه سلامت مدارس باشند.

پاریککا پیشنهاد کرد: «دانشگاه ها باید روحیه جامعه، حمایت از دانشجویان و راهنمایی های اولیه مطالعه را برجسته و تقویت کنند.»

با این حال، نقاط روشن نیز وجود دارد. به عنوان مثال، این نظرسنجی نشان داد که اضطراب و افسردگی در بین دانش‌آموزانی که به طور منظم ورزش می‌کردند، کمتر رایج بود.

پاریککا در پایان گفت: «یک خواب خوب و یک رژیم غذایی سالم علاوه بر حفظ حلقه‌های اجتماعی، به رفاه و بهبودی دانش‌آموزان کمک می‌کند.»

بر اساس گزارش شورای اروپا، حدود یک چهارم فنلاندی ها در دوره ای از زندگی خود از علائم روانی با اثرات نامطلوب رنج می برند. تخمین زده می شود که هفت درصد از کل بزرگسالان فنلاند از اختلالات افسردگی، اضطراب و الکل رنج می برند.

با این وجود، این مانع از این نمی شود که این کشور که به خاطر یخبندان سخت و زمستان های تاریک طولانی اش شناخته می شود، برای چهارمین سال متوالی در صدر جدول شادترین کشورهای جهان قرار گیرد.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!