سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۸:۵۲
شهری - کد خبر : 15930
يكشنبه، ۱۸ ارديبهشت، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

افراط‌ و‌ تفریط آزاردهنده کمیته اضطرار آلودگی هوا در اعلام تعطیلی مدارس

امروز لحظه‌ای که دانش‌آموزان وارد مدرسه شدند، اعلام شد که مدارس به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل است، اعلام تعطیلی پس از حضور دانش‌آموز و معلم در مدرسه! این درحالی است که ۲۰ فروردین ماه و در شرایطی که تهران بدترین شرایط آلودگی را داشت، مدارس را تعطیل نکردند.

افراط‌ و‌ تفریط آزاردهنده کمیته اضطرار آلودگی هوا در اعلام تعطیلی مدارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، با تصمیم کمیته اضطراری آلودگی هوا و اعلام معاون عمرانی استانداری تهران، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی‌های استان امروز یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه پس از حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدارس، تعطیل اعلام شد!

نکته عجیب و بسیار قابل تأمل در این تعطیلی، اعلام دیرهنگام آن بود یعنی زمانی که تمام دانش‌آموزان ابتدایی و معلمان آنها در مدرسه حضور یافته بودند!

هم‌اکنون بسیاری از شهروندان ضمن اعتراض به این شیوه از اطلاع‌رسانی و اعلام تعطیلی مدارس ابتدایی می‌گویند: دقیقاً لحظه‌ای که دانش‌آموزان وارد مدرسه شدند، اعلام کردند که مدارس ابتدایی به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل است، این چه شیوه تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی است؟! لااقل یک ساعت زودتر خبر می‌دادند که دانش‌آموزان و خانواده‌ها سرگردان نشوند!

تماس مسئولان مدارس با والدین برای تحویل فرزندانشان به آنها باعث سردرگمی اولیای دانش‌آموزان به‌ویژه والدین شاغل شده است و برخی از آنها هم‌اکنون در محل کار حضور دارند و امکان مراجعه به مدارس را ندارند بنابراین تعداد زیادی از دانش‌آموزان هم‌اکنون در مدارس حضور دارند!

این‌گونه تصمیمات مستلزم برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع‌رسانی به‌موقع است تا نارضایتی و سردرگمی مردم را رقم نزند.

از سوی دیگر، هم‌اکنون میانگین شاخص آلودگی هوا روی عدد 196 است که با وجود تکرار چنین شرایطی در گذشته، استانداری تهران تعطیلی مدارس را اعلام نکرده بود!

20 فروردین امسال و در شرایطی که تهران به‌دلیل گردوغبار بسیار شدید یکی از آلوده‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کرد، استانداری تهران مدارس را تعطیل اعلام نکرد و همین موضوع انتقادات بسیاری را به‌ویژه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به‌همراه داشت،

این در شرایطی است که مدارس تجربه دوساله استفاده از آموزش مجازی را دارند و می‌توان از این بستر در روزهای آلودگی هوا یا بارش برف استفاده کرد اما مشاهده می‌شود که در چنین شرایطی نیز آموزش مجازی به‌کار نمی‌آید!

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!