پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۴:۱۸
بین الملل - کد خبر : 3330
دوشنبه، ۲۵ فروردين، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

اعلام وضعیت فاجعه ملی در همه ایالت‌های آمریکا

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند برای نخستین بار در تاریخ آمریکا در همه ایالت‌های این کشور به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا وضعیت فاجعه اعلام شده‌ است.

اعلام وضعیت فاجعه ملی در همه ایالت‌های آمریکا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند برای نخستین بار در تاریخ آمریکا در همه ایالت‌های این کشور به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا وضعیت فاجعه اعلام شده‌ است.

رسانه‌های آمریکا می‌گویند با موافقت ترامپ برای اعلام وضعیت فاجعه عظیم ملی در ایالت وایومینگ به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری کرونا تمامی ۵۰ ایالت این کشور برای نخستین بار در تاریخ در این وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

پایگاه هیل نوشته دونالد ترامپ ظرف ۲۲ روز گذشته در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اعلام وضعیت فاجعه در آخرین ایالت در همان روزی اتفاق افتاد که آمریکا در آمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از ایتالیا پیشی گرفته و در صدر جدول جای گرفت.

وضعیت فاجعه عظیم با اعلام وضعیت اضطرای تفاوت دارد. هنگامی که توان پاسخگویی به یک بحران از مجموعه توانمندی‌های دولت‌های ایالتی و محلی فراتر باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند در آن منطقه این وضعیت را اعلام کند.

البته، درخواست اعلام این وضعیت توسط فرماندار ایالت‌ها برای رئیس‌جمهور فرستاده می‌شود و باید به تأیید او برسد.

با اعلام وضعیت فاجعه، ایالت‌ها از حق دسترسی به برنامه‌هایی که سازمان فدرال مدیریت امور اضطراری در نظر گرفته برخوردار شوند.

ترامپ نخستین بار در روز ۲۰ مارس درخواست فرماندار نیویورک برای اعلام وضعیت فاجعه را پذیرفت. دو روز بعد، او اعلام این وضعیت در واشنگتن و کالیفرنیا را قبول کرد.

ترامپ در توئیتی روز یکشنبه ضمن تأیید اعلام وضعیت فاجعه در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا مدعی شد که آمریکا در جنگ با این دشمن نامرئی پیروز خواهد شد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

آمارهای رسمی حاکی از آن هستند که در حال حاضر ۱۸۴۷۰۹۵ نفر بر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۱۳۰۹۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!