پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۱۳
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17104
شنبه، ۰۱ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

اعلام ورشکستگی ، اتهام و جریمه ، بازار رمز ارزها در تلاطم

در حالی که بازار رمز ارزها روز های خیلی خوبی را نسبت به دو سال گذشته خود سپری می کرد ، ولی اتفاقات این روزها می تواند تا حدودی این دنیای جذاب و پرهیجان را به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

اعلام ورشکستگی ، اتهام و جریمه ، بازار رمز ارزها در تلاطم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، از ابتدای ژانویه تا به امروز کریپتو کارنسی ها به شدت سود آور بودند و به گفته خیلی ها بازار نسبت به دو سال گذشته خود بسیار خوب و روند مثبتی داشته ، تا جایی که بیت کوین کمتر از 10 روز حدود 25 درصد سود داده که در نوع خود بسیار جالب توجه بوده است.

ولی اتفاقات روزهای اخیر می تواند به شدت روی بازار های ارزهای دیجیتال تاثیر منفی داشته باشد و بسیاری گمان می کنند قرار است از سوی برخی نهاد ها تحت فشار قرار بگیرند تا شرایط برای آنها پیچیده شده و اعلام خروج از این بازار را کنند.

مدیرعامل جی‌پی‌مورگان بیتکوین را یک «کلاهبرداری پرهیجان» نامید ، جیمی دیمون پس از اینکه سال گذشته بیتکوین را با «طرح پونزی» مقایسه کرد، به ابراز مخالفت خود با بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال ادامه داد. او این سوال را مطرح کرد که آیا بیتکوین واقعاً ذخیره ارزش است؟ و گفت: از کجا می‌دانید که بیتکوین روی ۲۱ میلیون متوقف می‌شود؟ شاید به ۲۱ میلیون برسد و عکس ساتوشی ظاهر شود و به همه بخندد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اولین جریمه بزرگ کریپتو را به مبلغ 45 میلیون دلار صادر کرد ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ، اخیراً با اتهامات خود علیه پروژه های مختلف توجهات را به خود جلب کرده است. و در حال حاضر، تحول مهمی در رابطه با اتهامات علیه پلتفرم ارزهای دیجیتال Nexo رخ داده است.

بر این اساس، این پلتفرم 45 میلیون دلار در ایالات متحده برای عدم ثبت برنامه Earn پرداخت خواهد کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که Nexo ,مبلغ 22.5 میلیون دلار جریمه پرداخت می کند و برنامه Earn مورد نظر را می بندد.  همچنین 22.5 میلیون دلار برای پوشش هزینه های مشابهی که توسط تنظیم کننده های ایالتی انجام می شود، پرداخت خواهد کرد.

بانک ملی استرالیا NAB بر روی بلاکچین اتریوم و الگوراند استیبل کوین را راه اندازه کرد ، بانک ملی استرالیا (NAB) یک استیبل کوین به نام AUDN راه اندازی کرده است که توسط ارز رسمی کشور پشتیبانی می شود.  این استیبل کوین که بر روی بلاک چین های اتریوم و الگوراند منتشر می شود، پرداخت ها و تراکنش های مشتریان بانک ها را به دلار استرالیا آسان تر می کند.  انتظار می رود معاملات AUDN در نیمه دوم سال آغاز شود.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته با اعلام برنامه اقدام خود، صرافی رمزارز بیتزلاتو را به اقدامات غیرقانونی مختلف متهم کرد و از دستگیری موسس این صرافی خبر داد. صرافی Bitzlato و بنیانگذار آن که یک شهروند روس است به پولشویی متهم و توسط FBI در 17 ژانویه دستگیر شد. همچنین این صرافی به جرائمی مانند قاچاق مواد مخدر و حملات سایبری از طریق دارک نت متهم است.

 در حال حاضر، نیروهای امنیتی ایالات متحده کنترل وب سایت رسمی بیتزلاتو را به دست گرفته اند.  در این بیانیه آمده است که این اقدام وزارت دادگستری ادامه عملیات گسترده ای بود که در ماه اکتبر انجام شد.

شرکت Founders Fund که توسط میلیاردر پیتر تیل تأسیس شد و تقریباً هشت سال سابقه سرمایه گذاری در حوزه کریپتو را داشت مدت کوتاهی قبل از سقوط بازار در سال 2022 کار خود را تعطیل کرد و نزدیک به 1.8 میلیارد دلار سود داشت. خروج او میتواند خلا قابل توجه ای در بین شرکت های وابسته به رمز ارزها ایجاد کند.

هفته گذشته اخباری مربوط به شرکت جنسیس منتشر شده بود که نشان می داد این شرکت احتمال دارد طی روزهای آتی اعلام ورشکستگی کند ، این شرکت در اواخر شب پنج‌شنبه درخواست ورشکستگی خود را به دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک ارسال کرد. طبق بیانیه منتشرشده، جنسیس گلوبال هولدکو و دو شرکت وام‌دهی تابعه آن، جنسیس گلوبال کپیتال و جنسیس اِیژیا پاسیفیک دادخواست‌های ورشکستگی خود را ثبت کرده‌اند. با تایید این خبر از سوی خود شرکت ، رسما جنسیس ورشکست شده و میتواند فاندای منفی در بازار ارز های دیجیتال باشد و  روی باقی کریپتو ها تاثیر منفی بگذارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!